I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
En annan intressant grej du kan mäta (om du vill) är omkretsen på midjan, lår, höfter. Det säger ibland mer än vågen. För då ser du att du kanske smalnar av trots att vågen står still.
Jag tror precis som du när det gäller "rycken" jag bara måste ju ha fått några hektomuskler på benen av allt knatande, och då kan man ju de fakto ha tappat i fett utan att det syns alls på vågen den veckan, bara för att musklerna äger mer så at säga.
Sedan har vi ju faktorn att när man väl fått lite mer muskler, så förbränner ju de mer av det kvarvarande fettet, eftersom muskelmassan krävermer energi.
Jag har gått mycket på skärpet den här gången, och man ser ju som sgat på byxorna också .De satt verkligen inte snyggt längre.
Förra gången jag gjorde vikt-projekt, mätte jag mig varje vecka, och vägde mig också då. Det var jättebra, för man kunde helt klart räkna centimetrar ävrn veckor då vågen inte visade framgångar.
Den här gången har jag struntat i måttbandet så länge. Jag knde att jag inte riktigt stod ut med att ta in de siffrorna i vintras när jag vägde så jäkla mycket. Mn jnär jag kommit ner till min förra lägstanotering, då ksa jag plocka fram den där mätlistan och se hur måtten stämmer nu och då och sedan fortsätta mäta därifrån.
Den här gången har jag faktiskt också vägt mig varje morgon. Det har jag gjort för att jag ville visa mig själv att vågen faktiskt kan skifta något alldeles väldigt från dag till dag. Jag kan mycket väl väga nästan ett kilo mer dagen efter en brakmiddag, vilket sedan i slutänden inte alls behöver vara resultatet för hela veckan. Snarare är det väl ett teckan på att man ibland är rätt full av sk*t, för att uttrycka sig plumpt.
Men, efter att mina måndags vägningar har varit tämligen likvärdiga de senaste veckorna, hoppade jag ner ett HELT kilo från förra måndagen till den här. Och då har jag ändå haft migrändagar med usel promeadstatistik, OCH käkat både chips, ostbågar och salta pinnar i fredagsmysets namn. Och potatisgratäng, baconpasta, ostkaka och jag vet inte allt.
Stoppa mig någon, gudars vad jag mal på om detta!!!