I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Hej tjejer!
Jag har haft det hur bra som helst i helgen, men är trött som attan nu efter både den, och så dagens uppstart på det nya jag ska gå via AF/FK.
Har en del att prioritera här hemma nu, så jag vågar inte fastna här så inget blir gjort...
Ang helgen: Jag har beställt levande kräftor och hoppas han håller sitt löfte och levererar dem hem hit på torsdag så jag kan koka dem då (de ska ju dra i lagen innan de inmundigas).
Hade tänka att vi kunde göra lite annat, mer mättande som Västerbottenspaj, kantarellmackor och en matig sallad eller så. För som min Morfar säger "Si kräfter, de kan en äta tess en svälter ihjäl!" . Men det som behövs till detta, kan jag lika gärna köpa hem och så ser vi vart det landar. Hurdana kräftätare är ni? Är ni som min sambo, som artigt äter tre, men sedan inte står ut med pillandet mera, eller är ni som jag, som gärna äter och äter och äter kräftorna tills munnen är helt skrynklig av allt salt... Och vad vill ni dricka? Jag själv tycker det är öl som gäller just till kräftor, i alkoholväg, men ni andra? och har ni beslutat vilken dag det blir ni kommer och vilka blir det?