I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Kopierar och klistrar blommis inlägg:
Klockarbol och Flamman; jag har just å era vägnar talat med en dam på Skattevmyndigheten. Nu vet jag hur det ligger till med era karlar och hur ni ska bli av med dem från era brevlådor. Så här är det: "En person skall enligt folkbokföringslagen vara folkbokförd där h*n har sin dygnsvila. Detta oavsett ägande eller andra omständigheter" Ingen av era stackare till Ex har någon som helst laglig rätt att stå skrivna, än mindre oinbjudna stiga in i era hem. Här påpekar min sambo, att ni dessutom har rätt att använda så mycket våld som nöden kräver, för att få ut en person som olovades trängt sig in, eller vägrar lämna ert hem. Det gäller alltid och alla. Det ni ska göra, säger damen på Skattemyndigheten, är följande: Ni ska skicka ett brev till Skattekontret och bosättningskontrollen. Där berättar ni all info ni har om personens nya boende. Namn, telefonnummer och personnummer på personen, samt allt annat som kan hjälpa till. Då startar de en utredning och personen i fråga kommer att få en förfrågan från dem. Ljugerhan då, liger han riktigt risigt till, eftersom det är straffbart att uppge falska uppgifter om vart man bor. Det är också så att det här ju påverkar saker som att ni mycket väl kan ha rätt till bostadsbidrag och sådana saker, bara saken är klar, att karln inte bor där längre. Vad gäller oönskade besök, så är det solklara polisärenden sa damen vidare. Ni har ingen som helst skyldighet att släppa in honom och han gör intrång om han uppehåller sig där utan ert medgivande. Jag tog adresserna till era respektive kontor dit ni ska sicka de där breven och anmäla att era Ex har flyttat. Skattekontoret Folkbokföringsenheten 901 80 UMEÅ Skatteverket Folkbokföringsenheten Kontrollsektionen 106 61 Stockholm Jag var helt enkelt så nyfiken på hur det här egentligen ligger till rent lagligt, att jag var tvungen att ringa och fråga dem. Era män har lagen emot sig, precis så mycket som jag trodde. Så det så! Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur