I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Idag firar vi en nybakad 10-åring hemma så Yngsta är inte så liten längre *här hade jag velat haft en smiley som ser ut som en tårta...*
Dagen ska firas med tidig hemgång, tårtätning och paketöppning, sedan in till staden på första danslektionen och som avslutning äts det ute på Yngstas favoritrestaurang.
De "stora" presenterna har hon fått i förväg, danskursen och ett alldeles eget marsvin, men lite paket ska det ju också vara!
Min privata dator krashade hej och hå förra veckan
Förhoppningsvis kan jag rädda mina data ur den idag, sedan blir det inlämning.
Mest är jag trött "innuti"och känner mig himla låg. Drömmer en hel del mardrömmar så jag har en massa skräp i huvudet som dräller kvar under dagarna.
Jag har bestämt mig för att motverka lågheten med en djupdykning i mina hudvårdprodukter. Låter kanske ytligt men jag är så less på att möta ett gråglåmigt benigt medelålders vrak i spegeln. Medelålders är jag gärna, benigheten får jag väl ha tålamod med men det gråglåmiga kan jag ju faktiskt göra nåt åt!
Rena porer = nytt liv?
Skämt åsido, förutom känslan av att vara lite snäll mot sig själv och vardagslyx (10 minuter ansiktsmask med fötterna på en pall är mumma för själen!) så ger det vardagsrutiner som jag känner att jag behöver. En förberedelse för att gå och lägga sig och läsa en bok innan jag somnar. Ett slags nedvarvning om ni förstår vad jag menar? Så kanske jag kommer i säng i bättre tid. Och på ett bättre sätt. Å då kanske jag slipper mardrömmarna?
Igår var det minsann dagsmeja med takdropp hemmavid. Sån't gör mig glad i själen.
I dag var det snorhalt på gången till bilen... Så nästa gång det är tö ska jag kosta på mig att sanda
Kan verkligen rek att åka på spa, slappa, basta, bada varmt o göra någon behandling.....så fantastikst skönt o nervarvad jag känner mig!
Datorer som ger upp... *går o hämtar en informationsutsugare o en gigantiskt metallstrimlare o extraherar först alla info på datorn o kör den sedan i flisen o låter som någon dålig gangster i Austin Powers...... Moahahahhahahaa*
Grattis till stora tjejen! Var hon nöjd med sin dag?