• Lev idag

Välja datum

Jag har funderat på en sak. Nu är vi inte i det stadiet (ännu) att vi ska bestämma ett datum för bröllop.
    Men jag funderade på hur man kommer fram till rätt datum?
    Vad var det som gjorde att ni bestämde just det datumet ni ska gifta er på?
    Och vilka veckordagar är vanligast på sommaren att man väljer att gifta sig på?
    Går man efter veckordagar, tex att man tänker på att folk jobbar och då lägger det på en fredag eller lördag?
    Eller hur har ni tänkt? :)

• Svar på tråden Välja datum
  • Jossis81

För oss va d självklart att det blev lördag...Sen har folk alltid så fullt upp mitt i sommaren, så därför blev d 6 augusti. Å så hoppas ja på lika bra väder som d brukar va i Augusti :)

• Niini

Lördagar är nog vanligaste bröllopsdagen året om.

Vi ville ha ett datum som har speciell betydelse (årsdag/förlovningsdag), dock infaller vår förlovningsdag mitt i veckan men annars tycket vi det passade bra nästa år. Så vi gifter oss 3 dagar före 5-årsdagen som förlovade :)

• Nilsros

Vi ville komma så nära 1 år från förlovningen som möjligt bara är och det lyckades nästan 1 veka felar men det får man väl stå ut med!!

• themandys

Vi ville ha ett sommarbröllop och resonerade som så att under juni-juli-augusti är väldigt många bortresta så det fick antingen bli innan eller efter semestrarna.

Och i just våra familjer är det redan väldigt många födelsedagar och annat i slutet av augusti och september. Så vi valde helt enkelt slutet av maj när det är lite lugnare för oss.

Det var så vi resonerade, men det finns säkert massa annat att tänka på också ;)

• TheD

Inte för sent på året när det blir skitväder  och sen hade vi bestämt från början att det skulle vara under sommaren. Inte juni för då kan det vara lite halvtaskigt väder eller kallt.... Så 6:e augusti :)

• mums78

de flesta bröllop hålls på lördagar, men jag har sett alla varianter,,vi gifte oss på vår 2-års dag, 2 år sedan 1sta dejten, det var en tisdag men då vi gifte oss utomlands o gästerna var där i samband med semester så var det helt ok, lördag hela veckan..

• RockTroll

Vi gifter oss på våran förlovningdag som råkade infalla på en lördag :)

• Thinkerbelle

Jag hadde en litt annan approach: ville gifta mig når syrinena blomstrar:) sedanjeg elskar syriner:) bestemte først 11.juni, men så passade inte det for min blivande mann och hans jobb,så da blev det midtsommardagen:)

• Lev idag

Jag och min pojkvän (ännu) har pratat om bröllop sommaren 2012.
    Jag ska beställa förlovningsringar så fort han har varit och kollat sin storlek på fingret :) Jag tog saken i egna händer. :) Vilket jag fick ett godkännande för.
    Så nu ska det allt ske!

Men i alla fall. Så tyckte han att sommaren 2012 är okej för honom.
    Han är en person som behöver bearbeta detta lite då han varit så iställd på att aldrig nånsin i hela sitt liv dela ett sånt liv han gör med mej idag. :)
    Så han tyckte att sommaren 2012 var bra.

Men då till datum som va det jag frågade om från början.
    1/7 har varit vårt datum, det va då vi blev tillsammans från början (2004).
    Och det är ett datum som klistrat sig fast i hans huvud.
    Så därför funderade jag på om vi skulle göra något åt den 1/7 2012.
    Men så är det ju som ni säger, det är mitt i semestern.
    Det är en söndag.
    Och ja.. jag vet inte..

• Niini
    Lev idag skrev 2010-11-18 19:33:40 följande:
    Jag och min pojkvän (ännu) har pratat om bröllop sommaren 2012.Jag ska beställa förlovningsringar så fort han har varit och kollat sin storlek på fingret :) Jag tog saken i egna händer. :) Vilket jag fick ett godkännande för.Så nu ska det allt ske!Men i alla fall. Så tyckte han att sommaren 2012 är okej för honom.Han är en person som behöver bearbeta detta lite då han varit så iställd på att aldrig nånsin i hela sitt liv dela ett sånt liv han gör med mej idag. :)Så han tyckte att sommaren 2012 var bra.Men då till datum som va det jag frågade om från början.1/7 har varit vårt datum, det va då vi blev tillsammans från början (2004).Och det är ett datum som klistrat sig fast i hans huvud.Så därför funderade jag på om vi skulle göra något åt den 1/7 2012.Men så är det ju som ni säger, det är mitt i semestern.Det är en söndag.Och ja.. jag vet inte..
    Sista juni då? Är väldigt nära :) Eller så tar ni en midnattsvigsel mellan sista juni o första juli :)
Svar på tråden Välja datum