Inlägg från: jompen |Visa alla inlägg
  • jompen

Välja datum

Vi har valt 2/7 eftersom vi tycker att det brukar vara varmast där omkring början på juli, funderade även på veckan efter men många vill ju börja sin semester efter midsommar och tar man då 2 veckor efter blir det ju mitt i, och det kan vara svårt om de vill göra ngt, så veckan efter midsommar tyckte vi var bra för då hinner de med det de tänkt oxå :) Sen kommer drygt hälften av gästerna vara tvugna att åka ca 40 mil så det kanske bara är bra om de har semester så de inte behöver känna sig stressade över att komma iväg i tid på söndagen.

• jompen
    rowan skrev 2010-11-21 00:38:19 följande:
    En väldigt bra och viktig fråga. Vi gifter oss i m2b's hemland, därför kommer gäster från min sida att behöva resa. Förhoppningsvis gör de det till årets semester, så de kommer några dagar tidigare och stannar lite efter. Hur som helst, eftersom många behöver resa försöker vi lägga datumet på en tid då folk har möjlighet att ta ledigt en längre tid. Det blir ju typ juli. Problemet med det är att vi också vill ha utpmhusbröllop. Och jag blir SJUK av att vara utomhus i juli där, när solen steker. Ja, hur ska vi göra? Lägga bröllopet när det passar oss (svalare, lugnare) och så får de komma som kan? Faktiskt är inte hela livet/äktenskapet beroende av den "perfekta" festen! Vi kanske får räkna med att inte alla kommer. Vad säger ni??
    Synd om du ska flyta bort på ditt eget bröllop :S

Jag skulle nog kunna tänka mig att om ni bara meddelar datum i tid så kan folk nog tänka sig att spara en semestervecka för att kunna komma på ert bröllop :)

Svar på tråden Välja datum