Fråga prästerna 14
Säger hej och *vinkar* i den nya tråden .
Säger hej och *vinkar* i den nya tråden .
Som jag förstått det är det inte ella kyrkor/präster som tillåter musik på cd. Tanken är att en gudstjänst är något man formar tillsammans och en vigsel är en vigselgudstjänst. Dessutom är det inte alla kyrkor som klarar av att göra det rent tekniskt, en del har inte så avancerade ljudanläggningar.
Jag kan berätta att vi hade Chicagos "You're the Inspiration" intrumentalt på piano vilket blev väldigt bra. Nu vet jag inte vilka intrument som är på den skivan ni vill ha, men synth/keyboard kanske skulle kunna vara en annan variant.
När det gäller ljuständing skulle jag kunna tänka mig att de är försiktiga av rena brandsäkerhetsskäl. Det kanske går att ringa och be att få prata med vaktmästarna om ett första utlåtande om besked dröjer om präst. Annars går det säkert att få ha mycket levande ljus tända eftersom det är i januari.
Menar du magnoliablomma att du vill hålla den kyrkliga vigseln förs och sedan göra en borgerlig och juridisk vigsel? Fungerar det jeez och ni andra präster?
Känner ni att ni hemskt gärna vill ha en borgerlig vigsel för den juridiska delen? Finns det inte svenska präster utomolands (inte överallt kanske) som har även den juridiska rätten, iaf om de tjänstgör där?
På tal om mitt svar, blev jag spontant lite nyfiken; kan någon av er präster som jobbar här i Sverige viga någon utomlands? Eller upphör er juridiska "rätt" utanför landets gränser?
Jag läste in att magnolia ville/tänkte att det skulle ske i den ordningen. Men nu när jag tittar på det igen ser jag att det kanske inte behöver vara så
Jag var med om en vigsel för några år sedan där prästen bad "brudbuketthållaren" att ta den redan i början av vigseln och sedan höll den hela vigseln om jag minns rätt. Det blev jag väldigt förvånad över. Det känns ändå som om det vanliga är att det är vid ringväxlingen. Och att det är då som bruden har lite svårt att hålla buketten.
Hej!
Är det tillåtet att spela upp en cd-skiva i kyrkan och hur vanligt är det ?
Har en son på 14 som är duktig på att sjunga men är just nu i målbrottet.
Han har redan spelat in en sång hos et skivbolag som skulle kunde spelas upp.