Fråga prästerna 14
Spela roll om det är "hans" eller "hennes" sida egentligen... Vi blev inte mindre gifta bara för att våra föräldrar satt i samma bänk exempelvis
Nej det är inte en psalm (om jag förstått rätt). Men den ska väl försöka låta som det...
Det var bara för att du skulle få fram texten.
Det stod "visa" och inte "psalm" när jag kollade
Ifall någon fortfarande tycker att präster alltid är mossiga och humorlösa så kan ni ju kolla in denna...
">
Jag kan passa på att ställa en fråga som inte hör ihop med bröllop eller är en "hur gör man om..." eller "kan man ta bort..."
De flesta av mina nära och kära som har gått bort är begravda många mil från mig, i små landsortskyrkor dit man behöver bil för att kunna ta sig.
Ni som har den här djupa tron... Hur känner ni? Behöver ni besöka den fysiska graven för att liksom besöka personen som ligger där? Eller kan man gå in i vilken kyrka som helst och tända ett ljus - och budskapet går fram?
Eller kan man till och med bara tänka en tanke och mottagaren får fram meddelandet?
Alltså - hur funkar kommunikationerna egentligen mellan oss och våra saknade. Eller kanske till och med mellan oss och Gud?