• Emblas Mamma

Nu böjar det närma sig att kunna beställa resor!

Vi vill åka till thailand ett halvår efter bröllopet, ca..  i januari eller februari 2012. Om lite mer än ett år bara :D

Och nu börjar resorna komma till thailand i september nästa år i alla fall! Så det börjar närma sig nu tills man kan drömma lite på riktigt och se ut resemål och hotell :)

Vart vill ni resa på bröllopsresan ? :9

• Svar på tråden Nu böjar det närma sig att kunna beställa resor!
  • Emblas Mamma

Fast för mig är det absolut inte one-in-a-life-time!

jga ska fortsätta göra lika lyxiga resor tillsammans med hela familjen! Älskar att åka utomlands och gör gärna det en gång om året om jag har råd ;)

Vi har lika romantiskt på alla våra resor. dock är ändå dottern med oss för jag tycker inte det är roligt om inte hon får samma roliga upplevelse som vi! :) Nästan roligare att hon har roligt ;)

• ALLIMA

Men hur gör ni som bokar så långt i förväg? Med namnändringen tänker jag. Hur länge tar det innan den går igenom och man hinner fixa nytt pass? Eller kan man boka i gamla efternamnet o åka på gamla passet???

• TheD

ARUBA!!!! Vi kommer önska oss bidrag till Bröllopsresan istället för prylar :)

• Lebendig

Vi kommer förmodligen att bara åka iväg på en liten tripp inom sveriges gränser först och sedan året därpå göra bröllopsresan. Jag kommer dessutom inte att ändra mitt namn, bara lägga till hans.

Vi kommer också att önska oss pengar till bröllopsresan istället för en massa prylar som ska ligga i ett skåp...

• Fårävvör

Planen för tillfället är att åka till Italien och först softa några dagar på någon lugn plats med god mat och vin och sedan avsluta med några dagar i tex Florens, Verona eller Rom. Inget är bestämt än, men tanken finns där. Tror ni första veckan i juni är helt fel i de nordligare delarna av italien?

• skruttisOmuffis

Emblas Mamma skrev 2010-11-22 16:49:16 följande:
    Fast för mig är det absolut inte one-in-a-life-time! jga ska fortsätta göra lika lyxiga resor tillsammans med hela familjen! Älskar att åka utomlands och gör gärna det en gång om året om jag har råd ;) Vi har lika romantiskt på alla våra resor. dock är ändå dottern med oss för jag tycker inte det är roligt om inte hon får samma roliga upplevelse som vi! :) Nästan roligare att hon har roligt ;)

Det jag menade var att vi inte kommer ha råd att åka till just maldiverna den dagen vi väl har skaffat oss knoddar... Skillnaden i pris till andra länder i asien är ju ganska stor...med pilen riktat neråt.
    Annars känner jag som precis som du och att resa är som syre för mig. Jag måste resa för att "överleva" och det kommer jag att fortsätta göra hela mitt liv även med framtida barn...

Kul att ni tar med dottern. Det skulle jag också ha gjort... delad glädje är dubbel glädje

• skruttisOmuffis

Fårävvör skrev 2010-11-22 21:47:25 följande:
    Planen för tillfället är att åka till Italien och först softa några dagar på någon lugn plats med god mat och vin och sedan avsluta med några dagar i tex Florens, Verona eller Rom. Inget är bestämt än, men tanken finns där. Tror ni första veckan i juni är helt fel i de nordligare delarna av italien?

Jag har aldrig varit där, men jag kan tänka mig att det är som vackrast i juni.
    Då är det försommar, allt är fortfarande grönt och borde va fullt fräs med alla blommorna i naturen... men som sagt jag vet inte, jag bara gissar.

Har varit på sardinien i augusti månad och kände mig lite besviken på att vi missade när naturen stod i blomning... det är ju väldigt torrt i slutet av sommaren.

• Oberon

Vi planerar en trip till Indien och Rajastan först i 9 nätter och sedan ner till Maldiverna för cirka 2 veckor där, det har alltid varit min dröm för en bröllopsresa så det ska bli så häftigt att till sist få genomföra den.

• anzana
    Oberon skrev 2010-12-24 23:59:42 följande:
    Vi planerar en trip till Indien och Rajastan först i 9 nätter och sedan ner till Maldiverna för cirka 2 veckor där, det har alltid varit min dröm för en bröllopsresa så det ska bli så häftigt att till sist få genomföra den.
    Vad räknar ni med att er resa kommer att kosta?  =)
  • Fårävvör

Nu har vi ändrat oss, så nu lutar det att vi åker till Azorerna någon vecka i början på juni!

Svar på tråden Nu böjar det närma sig att kunna beställa resor!