Kan jag hitta tillbaka till Oss?
Generellt sett från mina erfarenheter så skulle jag säga, "Känns det inte rätt så är det inte det". Men så enkelt är det kanske inte. Om du har en chans att kunna gå till en psykolog (vi har t.ex. tillgång till det på arbetsplatsen) så tycker jag att du ska göra det. Det är ett livsavgörande beslut, inte att gifta sig, men att få barn ihop.
Jag var tillsammans med min exman i ungefär 7 år innan vi gifte oss (24 år var jag, för ung i mina nuvarande ögon). När jag tänker tillbaka på det så var jag faktiskt inte säker på att det var rätt beslut att gofta sig med honom, men jag kände nog trycket från omgivningen och han var jättesnäll osv. Men jag kunde ju ca 10 år senare konstatera att det var ett misstag. Vi fick barn ihop och naturligtvis ångrar jag inte dem så jag kan inte säga att jag ångrar giftemålet, men du fattar vad jag menar.
Nu när jag planerar mit andra giftemål funderar jag inte alls på om det är rätt eller ej, utan det känns bara rätt helt enkelt, så jag känner ju skillnaden.
Man ska ta sina känslor på allvar är min erfarenhet, men du bör framför allt bena upp hur du känner och då kan det ju vara bra med en oberoende part. Framför allt, strunta i din omgivning och eventuella lojaliteter där, de vill dig gott hur du än väljer.