Kan jag hitta tillbaka till Oss?
Jag och min fästman har varit tillsammans i över åtta år. För en månad sedan friade han till mig. Jag har väntat så länge så jag förstod inte att det var sant, att det hände på riktigt. Jag sa ja men nästa dag kom ångesten.
För ett år sedan hade jag en rejäl "sjuårskris" som varade i ungefär ett år men jag trodde att jag funnit min kärlek till honom igen nu men jag har ångest varje dag och vet inte vad jag ska göra...
För två år sedan längtade, väntade jag på att han skulle fria och vi skulle gifta oss men nu kan jag inte ens se oss framför mig vid altaret.
Jag är så förvirrad: När vi är på konsert och jag håller honom i handen känns det som om jag vill göra det för resten av mitt liv och jag kan se oss ha barn tillsammans. Men, som sagt, något säger mig starkt att vi är fel.
Jag undrar (en massa saker iofs men) om det gick för lång tid så att mina känslor på nåt sätt började sina eller om detta skulle ha hänt även för två år sedan eller om det skulle ha kommit efter att vi gift oss.
Han har verkligen varit mitt allt till nu och han är världens finaste och jag säger till mig själv att jag kommer ångra mig i resten av mitt liv om vi gör slut.
Jag kan inte se framför mig vare sig det ena eller andra. Jag vet bara att jag älskar att vakna och somna bredvid honom och jag älskar att vi har samma humor, samma framtidsvisioner och det är som om allt känns så rätt-förutom att det känns fel och jag blir inte klok på det!
Han vill ju veta om hans framtid blir med mig och jag förstår honom verkligen. Jag förstår att han är i en fruktansvärd situation och känner mig vedervärdig som inte kan ge honom några svar.
Jag skulle kunna skriva en hel roman om allt som händer inom mig just nu men jag tror att det får räcka för nu. Jag vill gärna höra om någon annan befinner sig eller har varit i samma/liknande situation.
/Grodan