• Jan2011

Kan jag hitta tillbaka till Oss?

Hej Grodan!

Jag förstår att det är en fruktansvärd period du går igenom just nu, men jag skulle vilja ge dig en annan syn på vad kärlek är, än vad föregående redan skrivit i denna tråd...

I dagens samhälle får vi hela tiden höra att det är SÅ viktigt att allt KÄNNS RÄTT i ett förhållande. Det är de orden vi matas med i vår omgivning och inte minst i media. Och när det inte KÄNNS RÄTT längre så ger man upp ett förhållande och letar efter ett annat som KÄNNS RÄTT. Men vad händer när det förhållandet inte KÄNNS RÄTT längre??? Man ger upp och letar efter nästa, och nästa, och nästa...

Vad jag försöker säga till dig är att känslor kommer i alla relationer att vara starka, passionerade, överrumplande, varma, underbara... men samtidigt kommer känslor att vara svala, jobbiga, skrämmande, hemska, obetydliga... MEN, den frihet vi har som människor är att vi kan VÄLJA vad vi vill göra med vår livssituation. Du kan välja att lämna den man Du älskat i åtta år för att leta efter någon annan som det KÄNNS mer RÄTT med, men om två/fem/sju/tjugo år när det inte KÄNNS RÄTT längre kommer du stå inför samma val, tro mig!

Det som är det fina med kärleken är att vi kan välja att älska en annan människa. Det behöver alltså inte nödvändigtvis betyda att det alltid kommer KÄNNAS RÄTT, men vi kan VÄLJA att jobba på ett förhållande/en relation/ett äktenskap och jag lovar dig att efter torrperioder i ett förhållande, börjar det snart regna och grönska igen, OM vi vill att det ska göra det.

Jag lider med dig och dina ångestkänslor, jag vet hur det känns när ångest kommer över en och jag vet hur fruktansvärt jobbigt det är och vilket känslomässigt kaos det skapar. Men försök fokusera på det positiva i ditt liv, försök vända dina jobbiga tankar till tacksamhet över att du har en relation med en kille som älskar dig och till och med vill dela sitt liv med dig, i NÖD och LUST... Det är inte bara en klyscha att det heter i NÖD och lust, det är en sanning om att det kommer komma nöd i ert äktenskap, men Du och Din partner kan ta er igenom nöden och uppleva lusten igen, om ni VILL...

Jag önskar dig lycka till i allt!
    MVH Petra

Svar på tråden Kan jag hitta tillbaka till Oss?