• Lev idag

Kan jag hitta tillbaka till Oss?

En paus var precis det jag och min pojkvän behövde.
    Jag var innan precis i samma sits som din kille, att han var den första riktiga för mej och jag har funderat en del på vad som finns på andra sidan.
    Är gräset grönare?
    Vi valde att göra slut.
    6 månader varade vår paus tills jag insåg att det fanns ingen annan i hela världen som jag vill ha som honom!
    Han är DEN RÄTTA för mej och jag vill leva mitt liv med honom.
    Ingen annan.
    Innan vi valde att gå isär så hade vi varit tillsammans i 5 år.
    Nu planerar vi förlovning nästa helg och jag hoppas på bröllop sommaren 2012.

Men vissa hittar aldrig tillbaka till varann. Så det va med risk som vi gjorde det. Och jag bad absolut inte honom vänta på mej.
    Men tur är väl det att han inte släppte mej.

För oss var den pausen det bästa som hänt oss.
    Vi har det bättre nu än innan! :)

• Lev idag

Moirie skrev 2010-11-22 21:53:18 följande:
    Jag håller med Jan2011 i det du skriver om kärlek men jag tror nog att man ska ha den där känslan av att det är "rätt" när man fattar beslutet att gifta sig. Att det är realistiskt och vackert att få välja att stanna även om känslorna och livet går upp och ned är en sak men om man inte hade magkänslan av att det var rätt beslut att gifta sig så tror jag inte att den insikten kommer senare heller... eller vad tror ni?

Jag håller med om magkänslan.
    Jag tror väldigt ofta på magkänslan. Säger dem något så är det oftast så.
    Sen om man väljer att lyssna är en annan sak.
    Men magkänslan berättar väldigt ofta saker för en.

• Lev idag

Tiger Lou skrev 2010-11-24 17:16:04 följande:
    Jag lider med dig. Tyvärr är jag just nu i den sitsen som din pojvän är i. Vi skulle förlova oss nu i dec men för en vecka sen blåste han av allting och sa att han inte ens vet om han vill vara ihop med mig längre, om jag är den rätta. Vi har varit ihop i 7 år och jag har alltid sett hela mitt liv med honom. Livet står på paus just nu och jag är ett vrak. När jag går och funderar på bröllopsklänning så går den andra och funderar på ett liv utan mig.  

Usch.. så hemskt och jag förstår att du är ett vrak.. :-/
    Hoppas allt löser sej till de bästa.

Svar på tråden Kan jag hitta tillbaka till Oss?