• Nali

Ute i god tid?

Zia 20090618 skrev 2010-12-01 15:17:48 följande:
    Vi gifter på min hemort, en väldigt liten ort.. Där har jag inte fått boka än trots att vi gifter oss om ca 8 månader. De "antecknade våra namn" men först ca 4 månader innan ville de att jag skulle höra av mig för att verkligen boka datumet. Om prästen kunde förstås, han kanske ville vara ledig den dagen sa de... 

Hade jag satsat på ett annat ställe, lät inte alls roligt. Trodde vi var illa ute med tid för vårat bröllop blev hastigt planerat, men vi fick nyårsafton som vi ville trots att det bara var 1,5 månad innan vi ringde. Vår präst blev jätteglad och tyckte det var en ära!

• Nali

Zia 20090618 skrev 2010-12-01 15:56:25 följande:
    Vi har inte så mycket till val.. Är ju kyrkan på den orten.. Men å andra sidan är det nog ganska lugnt, de hade haft typ 3 vigslar i år där.... ;) Men man vill ju gärna veta och ha sånt bokat.. 

Ja det förstår jag, låter lite konstigt att prästen kanske vill vara ledig den dagen. Idag när jag ringde in våra personnummer för vigselblanketten så blev tjejen i receptionen jätteglad och kände igen mitt namn och tyckte det var så himla roligt att vi skulle gifta oss och just på den dagen. Den glädjen vill man ju ha! Är himla tur att vi kunnat boka och ordna trots kort varsel, är säkert någon magisk tidsram man annars ska hålla sig inom för att det ska bli ultimat.

Som någon skrev innan är det nog så att om man ska vara på något superattraktivt ställe så får man vara ute i god tid, vissa här på torget verkar ju planera flera år i förväg och om man tänker så får man nog vara ute i god tid.

Svar på tråden Ute i god tid?