Ni som lagar maten själva till bröllopet
Vi ska ha ca 90 gäster som det ser ut nu. Vi har festen 3 veckor efter vigsel och jag ska göra all mat med viss hjälp av familjen. Hade jag haft vigsel och fest samma dag hade jag inte kännt att jag skulle ha hunnit med det. På själva vigseldagen blir det middag för våra (familjen ca 35 pers)på restaurang. Till brudskålen blir det lite tilltugg, grindaröra på kavring, melonkuber och osthjärtan. Mousserat: f.n. funderar vi på Dopf Brut, men jag ska prova andra alternativ också. Till förrätt: Minivästerbottenpaj med kräft- och räkröra, parmesanflarn, reducerad balsamico och hjärtbröd (rosenbröd). Vin Vicar's choice (vitt) Till varmrätten blir det varmrättsbuffé: Dubbelmarinerad oxfilé med potatisgratäng, inkokt lax med sauce vert och kokt potatis, sallad. Vin. Samma vita som till förrätten, Rött: Perquita Reserva. Efterrätt: Chokladpanna cotta med hallongelé med galler vit choklad Vin. S:t James Commandoria Tårta med kaffe och avec (gör inte tårtan själv, beställer från bageri) Vickning: Korv med bröd Vi har bestämt oss för att skippa drickar, så efter mat och tårta är det vin, öl, cider, läsk och vatten i baren. Vi känner att det räcker med alkohol efter att ha druckit det som ingår i middagen. Till efterrätt