Ytterligare en tråd om frieri :)
Det är ju en så individuell fråga hur man ska/vill göra med frieriet. Jag föredrar något enkelt och personligt som visar att min blivande vet vem jag är.
Det är ju en så individuell fråga hur man ska/vill göra med frieriet. Jag föredrar något enkelt och personligt som visar att min blivande vet vem jag är.
Beror helt på hur ni/hon är. Jag hade inte velat få frågan på en restaurang (eller offentligt bland andra öht) så jag har svårt att ge inspiration kring det. Mitt råd är att tänka ut vad hon verkligen gillar (mat, blommor, nått ni kan göra efter eller innan middagen) och göra det.
För mig hade det perfekta frieriet varit en enkel picknick med jordgubbar och riktigt gott kaffe och sen helt enkelt fråga utan nått extra runtom. Vad tror du hon uppskattar mest?
Jag ska bjuda ut sambon på snöpicknick i veckan. Urmysigt med ljus, varm choklad/kaffe och termobrallor :)
Det behöver inte alls vara dumt att göra det offentligt, alla gillar ju olika. Men jag menar bara att du ska fundera lite på vad hon kan tänkas gilla, visa att du tänkt på HENNE och inte på hur ett frieri "ska se ut". Kanske gillar hon att det sker på restaurang med röda rosor och champange och då är det ju helt rätt :)
Du behöver inga ringar. Vad du ska säga är också sådär personligt ;) Men typ "du är underbar/jag älskar dig, blabla, vill du gifta dig med mig?". Samma sak med att gå ner på knä, det kan du göra och du kan också låta bli. Det finns inga måste vad gäller frieri. Du kan göra det hur pampigt eller hur enkelt du vill.
I lööve snöpicknick! Så mysigt att sitta i kylan och mysa på en filt med levande ljus runtomkring och nått varmt att dricka.
Inte alls tråkigt tycker jag. Då finns alternativ som musik, blommor och annat som inte går att fixa ute. Lättare att överraska också, lite svårt att motivera varför man ska klä på sig varmt och dras ut i kylan om man inte gillar det annars kanske.
Lycka till!!