• trend

Ytterligare en tråd om frieri :)

Hej!

Okej, jag antar att ni alla har fått sett ett antal inlägg om tips om frieri, men här kommer ytterligare ett ;) Jag själv har ju verkligen noll koll på hur man går tillväga gällande detta, men min tanke är som följer: snart ska jag och tjejen ut på planerad middag. Jag tror inte hon riktigt är med på att min tanke är att fria till henne - jag hade storartade planer en tid tillbaka om hur frieriet skulle gå till, men jag tror jag får slopa det eftersom vi har barn nu och det blir lite svårt att genomföra allt det. Istället tänkte jag göra något kul före eller efter middagen. Jag vill dock ha lite inspiration: gärna under middagen, eller före, eller efter.. min tanke är att vi ska välja ringar själv, trots allt.. är det bara att fråga, and that's it? Eller ska man ha någon slags.. hm.. tillfällig variant av ring?

Vore grymt med lite inspiration, vänner :)

• Svar på tråden Ytterligare en tråd om frieri :)
  • trend

Absolut ska det vara personligt. Min fråga var väl mer om lite inspiration, tips; dvs, inte exakt hur man ska gå tillväga, utan snarare lite idéer..? Jag kan ju lika gärna fråga rakt ut, för det är vad det blir isåfall, och sedan blir det inte så mycket mer. Men det är väl lite tråkigt :)

• trend

Du har nog rätt där. Det kanske är dumt att göra det offentligt. Det är alltså definitionen av inspiration för mig: att höra sådant som man själv annars inte tänker på :)

Så egentligen, ja, nu jävlar fick jag en massa idéer här.. picnic. Snö ute. Kanske inomhus? Ingen dum idé tror jag!

• trend

Bra! Tack!
    Men om man nu inte vill köra med ringar.. utan att man själv friar utan ringar.. hur lägger man fram det då? Är det någon slags .. etikett, ehm, eller något som man missat totalt om hur det går till? Jag menar, frågan räcker, and that's it?

• trend

Bra idé med snöpicnic. Synd att tjejen hatar kyla ;) Kanske köra nån variant inomhus istället? Lite tristare, så klart, men what can you do...

• trend

Nä, rätt. Jag skiter i public. Bra att ni gav mig lite att tänka på där :)

• trend

Det här blir grymt tror jag! Kommer köra en heldag med olika aktiviteter och sen på kvällen köra en liten surprise. Önska mig lycka till nu

Svar på tråden Ytterligare en tråd om frieri :)