• Semlorna

Hur vill ni ha det när ni köper ringar?

Jag vill ha ett lugnt hörn att sitta i och en person som hjälper bara oss just då. Var i flera affärer som ville att vi skulle stå mitt i stöket vid disken för att titta på förlovningsringar vilket går bort direkt. Har också varit med om flera som knappt orkar ta fram en ring jag ville kika på och nästan stod och suckade när jag letade vigselring så det gick också bort.

Tidsbokning är inget jag skulle göra inför ett första besök så jag hade velat ha möjlighet att titta in, få lite info och råd och höra mig för att butiken/personalen verkar vettig för att sen kunna boka in ett besök.

• Semlorna

BlackWIngedAngel skrev 2010-11-29 19:32:36 följande:
    Det påminner mig om en arbetskamrat till mig, vi jobbade kväll och han åkte till butiken i arbetskläder eftersom han skulle till jobbet. Han berättade sedan att butiksbiträdet hade varit fram och synat honom när han tittade på ringar och frågat honom om han "verkligen visste att det var riktiga diamanter i ringarna?". Han gick INTE tillbaka.

Men fy! Det verkar vara många stolpskott i guldsmedsaffärer.

När vi var och tittade på vigselringar var vi i en av dom finare smyckesbutikerna där vi blev bortglömda efter att dom bett oss sitta ner. Vi väntade och väntade och när personalen sen hjälpte en ny kund direkt blev jag sur och frågade vad som pågick. Men okej, dom bad om ursäkt och hjälpte oss och skulle höra av sig. Efter nästan två månader ringer jag och då hade dom tappat bort mitt nummer. Haha, orkade inte mer efter det.

Svar på tråden Hur vill ni ha det när ni köper ringar?