• Aniara4

Hur vill ni ha det när ni köper ringar?

Som alla andra säger, det viktigaste är att personalen är trevlig. Jag skulle också uppskatta att kunna sitta ner i lugn och ro och titta igenom ringarna. Kan förstå att personalen inte gärna vill lämna en ensam med ringarna, det är visserligen trist att bli betraktad som en potentiell tjyv, men sanningen är ju att det inte syns på kunderna vilka som skulle kunna sno en ring. Tjuvar är inte nödvändigtvis orakade typen med flackande blick och fuktig underläpp.

Möjlighet till tidsbokning är nog en bra idé. Går man in på dagtid vardagar har personalen väl ofta tid ändå, men det går inte att garantera att de ska hinna om man går in på samma tider som alla andra. VIsst, ibland kanske man vill vara spontan när man får lust att titta, men vill man vara säker på att få någons odelade uppmärksamhet kan det vara bra om det åtminstone finns en möjlighet till tidsboking. Fast det ska såklart inte vara obligatoriskt.

En sak jag har hört av flera är att personalen gärna insisterar på mindre ringar än man är bekväm med. Visst, ringen ska inte ramla av, men det kanske är bättre att börja med större än tvärtom. Den som provade storleken på mig började med en som var minst tre storlekar mindre än den det blev till slut, och jag kan säga att de första två gjorde rejält jäkla ont att få av, och det gjorde mig mindre sugen på att fortsätta prova på mitt stackars värkande finger. Och fästmannen fick gå tillbaka efter ett tag och be att få den ändrad, för den satt så hårt att han inte fick av den.

Förutom det var annars personalen där vi köpte ringarna trevliga, det var en av anledningarna att vi valde den butiken. Vi hade köpt andra smycken där, och de hade alltid varit trevliga och hjälpsamma.

Svar på tråden Hur vill ni ha det när ni köper ringar?