Hur vill ni ha det när ni köper ringar?
Det viktigaste för mig är som många säger, trevlig personal med öppet sinne som tar sig tid och som är kompetent, bra öppettider och gärna någonstans att vara på så man slipper trängas med folk i kassan när man fattar ett viktigt beslut.
När min m2b friade gjorde han det utan ring. Vi gick sedan i mängder med butiker i flera veckor och letade efter "de rätta ringarna". Butiken vi handlade i mötte oss med respekt från första början. De tog tid med oss, visade oss ringarna. Vi fick testa i lugn och ro, flera sorter. Vi testade olika storlekar. Vi satt med en manlig säljare på i ett mysigt litet hörn där vi inte var i vägen. Han förklarade allting noga och vi kände att vi absolut kunde ställa "dumma" frågor om vi behövde det. Precis ett sådant bemötande man kräver som ring-kund. Grejen med oss var att jag var 17 år då och min m2b 19. Med tanke på att jag ser väldigt ung ut så såg jag kanske snarare ut som 15. Men det spelade ingen roll för denna säljare. Vi blev lika bra bemötta som om vi hade kommit in i kostym och dräkt och varit 30 år. Superbra. Våra ringar gick på 5000 kr drygt så bara för att man ser ung ut betyder det inte att man inte vill och kan köpa dyra ringar. Andra butiker gick verkligen miste om något när de inte tog oss på allvar.