ClaraH skrev 2010-12-02 13:45:25 följande:
Vi bestämmer allt. Vi är ju lite äldre också, så man är van att ha koll själv. På mitt första bröllop var de mycket mer involverade, de betalade och fixade maten och massa andra saker som ja inte hade tänkt på. Nu efteråt inser jag verkligen hur mycket det gjorde. Min syster kommer att hjälp mig lite med maten, uppläggning och uppvärmning, men annars har vi personal till kvällen. Mamma kommer nog att hjälpa till lite med några snittar som vi ska ha direkt efter vigseln. Annars sköter vi allt och vill också göra det.
Ja vi är också vana vid det, löser ju det mesta på egen hand. det är ju inte det att vi inte vill sköta allt, det är vårt bröllop och vårt ansvar.
Men det jag önskar mer skulle vara lite engagemang, inte i form av pengar eller att göra saker som laga mat eller så. Men en hjälpande hand med lite praktiska detaljer för att underlätta lite. Bolla lite idéer ihop eller komma med lite förslag och tankar.
Vi hade funderingar länge på att gifta oss för oss själva bara vi och barnen, åka någonstans. Men så kände jag att jag är enda barnet och att mina föräldrar skulle bli besvikna om de inte fick vara med och även hans föräldrar. Samtidigt som man hade en önskan att ha denna stora dag och dela med nära och kära. Kanske därför jag blir mer besviken över att de är som de är...