Mimini skrev 2010-12-02 12:20:46 följande:
Min mamma är väldigt intresserad av planeringen. Jag är första (och säkert den enda) i min familj som ska gifta mig. Så hon tycker detta är så spännande.Ibland kan jag dock känna att hon är lite för med i planeringen. Har väldigt svårt att avfärda min mamma på så vis.. Men det går ganska bra att få ihop det ändå =)Mina svärföräldrar dock bryr sig inte ett dugg. Det betalar snällt ut 7500 kronor som utlovat. Mer än så är det inte...
Jag är enda barnet men min mamma pratar inte alls om det, det är mest jag som tar upp det men ändå verkar hon inte speciellt intresserad. Fast sådan har hon alltid varit med allt så jag är rätt van eller snarare jag räknar inte med mer från henne, hon har väldigt svårt med att hantera och visa känslor.
Min pappa diskuterar jag med ibland, men han vet ju inte så mycket ändå om allt runt om detta.
Mina sambos föräldrar är inte så delaktiga heller, bara om vi tar upp det så pratar de om det vi sagt eller ger en kort kommentar och så byts samtalsämnet.
Känns nästan som man är jobbig när man tar upp det ffa med sambons föräldrar. Och det känns så tråkigt.