Aylas skrev 2010-12-02 13:25:20 följande:
Hos oss finns det ett rätt så stort ngagemang från bådas sidor. Vi har fått erbjudanden om både ekonomisk och praktisk hjälp från bådas sidor, något som vi inte alls väntat oss. Pappa sa att han redan nu skulle lägga in om ledigt dagarna innan bröllopet så att han kunde hjälpa till och fixa och min m2b´s bror erbjöd sig att hjälpa till med maten.Är lite förvånad över engagemanget som vi mött, mycket glädje hade jag väntat mig men inte all hjälp. Det är vårt bröllop och vi är vuxna och hade räknat med att fixa allt själva. Men vi är först ut i två stora familjer och det är många som har längtat efter bröllop
Vad roligt! Det är ju lite så som jag önskat nu med facit i hand. Jag vill liksom inte be om det, jag vill ju att de ska vilja vara delaktiga i det själva. Självklart så fixar vi ju allt själva och betalar för det, har inte förväntat mig ekonomisk kompensation. Men vissa praktiska saker måste vi ändå ha hjälp med. Har försökt kolla på ringar med barnen med tex, vi hinner väl prata sisådär 1 minut och sedan måste någon av oss avbryta för att grejja med barnen. En liten smyckesbutik är inte så roligt för små barn.
Likaså med kläder, försökte prova ut kläder med barnen med och det är svårt för det är många fina klänningar och de ska ju inte pilla och inte röra och inte springa runt i lilla butiken. Samtidigt som min sambo ska prova och man ska försöka tycka till och minstingen bara skriker och vill bli buren (hon är 1,5 år) Så även om vi skulle vilja klara allt själv så är det inte så möjligt i alla lägen tyvärr. Och vi vill ju såklart precis som alla andra att dagen ska bli perfekt och helt underbar.