Svärmor frågar lite då och då hur det går i planeringen, när inbjudningarena kommer, om hon kan hjälpa till mer något. Intresserad och vill hjälpa till om det behövs. Svärfar frågade i helgen vilket datum det var vi skulle gifta oss. Thats it. Ungefär samma med min pappa. Min mamma får nog lägga band på sig för att inte ta över, tror jag. Herregud hon verkar ha fått för sig att ett bröllop skulle vara något för mor och dotter att planera, eller kanske bara mor? ;) Jag vet inte, kanske var mer så förr.. Det hade ju i och för sig varit bra om det vore så att min blivande inte vore så intresserad av planeringen men han är ju mer i varje beslut. KÄnner mig aningen klämd ibland, en blivande make som förstås ska få vara med i alla beslut och en krävande mor som fått för sig att hon själv skulle kunna planera sin dotters bröllop :S
Men överlag, alltså hur pass involverad man är, så är det inget jag grubblar över. Att männen inte är engagerade rör mig inte alls, fint då får vi planera ännu mer själv ;) Det är inte så de är helt enkelt, till personligheten, Vi frågar om det är något men annars planerar vi gärna allt själva. Det är ju vår dag, som par. Jag ser det inte riktigt som förr där två släkter ska "mötas".
Sedan går ju mamma och hennes man in ekonomiskt och hjälper till, vilket var helt oväntat för mig. Så lite måste hon ju få vara med, lilla mamma ;)