• Cammee

Hur delaktiga är era föräldrar och blivande svärföräldrar i planeringen?

Mina föräldrar och svärföräldrar pratade ihop sig om en summa dom ville hjälpa till med. Så dom gav 10.000 var + 12,500 var också till resan (Så vi fick 20,000 till bröllopet och 25.000 till resan),
    Detta var jätte snällt och vi är idag glada över det så våra kostnader har stigit, Men det var inget vi förväntade oss ändå för vi hade klarat oss själv ändå.

Mina föräldrar hjälper till jätte mycket och dom har varit ute och köpt vaser och ska fixa allt med sånghäften och liknande. Mamma ringer ofta och vill diskutera saker hon har kommit på och hon har varit ett stort stöd. Vi har också bröllopsmöten ca. var 3 månad och då är det jag, min blivande och våra föräldrar som träffas och planerar, bestämmer vem som ska göra vad och liknande. Mina föräldrar har även betalat ännu mer både när dom köper saker och dom vill nu betala vår transport från kyrkan då dom tyckte att det var dom som hade pressat på lite att vi skulle ha detta. Mina svärföräldrar är dock inte så med i planeringen, kommer aldrig med förslag och ringer aldrig och berättar att de har hittat något i en affär eller att de var inne och letade på internet och likande som min mamma gör. Men dom kanske tycker att det är svårt och vet väl inte hur mycket de får lägga sig i . Så det är ju deras ensak. Dom är ju ändå med och ställer upp så det gör inget. Men jag vill heller inte dela ut uppgifter så kommer dom inte med egna förslag så får som isåfall vara utan och så får dom all info genom våra möten.

Vi får väldigt mycket hjälp på alla möjliga vis, och det är vi tacksamma för. Men hade ingen velat hjälpa oss hade vi klarat oss fint själv. Men det är skönt att veta att man har stöd för ibland blir det för mycket.

Svar på tråden Hur delaktiga är era föräldrar och blivande svärföräldrar i planeringen?