Inlägg från: zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • zvartaliljan

Hur delaktiga är era föräldrar och blivande svärföräldrar i planeringen?

Vi bad aldrig varken föräldrar eller svärföräldrar om hjälp utan det har kommit automatiskt...svärföräldrarna ville betala lokalen (2500kr). Mina föräldrar har varit väldigt givmilda, ordnat allt kött till buffen (ca.100 gäster) och all vin/sprit/öl till festen. De ska även ordna en fin båge att ställa vid vigselplatsen där vi kan vigas under (utomhus på en äng vid vattnet) och en båge till vår plats vid bordet. Pappa ska fixa lite saker jag bett om till dekorationer också men de får han nog gratis, men lite jobb o fixa fram o ta med till lokalen. Sen kommer de 2 dagar innan o hjälper till o förbereda allt.
    Mina föräldrar är med i mycket av planeringen, men inte så att de kräver att få bestämma utan de kommer med förslag och synpunkter.
    Svärföräldrarna har vi aldrig diskutterat bröllopet så mycket med...och just nu pratar vi inte med dom alls efter ett storbråk så vi får väl se om vi hinner bli sams i tid till bröllopet...synd annars om det ska vara så tryckt stämning...men måttet var rågat nu senast vi träffades så tyvärr slutade det som det slutade och min m2b tyckte inte att vi (främst jag...) skulle behöva ta mer skit från dom så nu är det lite dödläge där i kommunikationen...de pratade förut om att fixa efterrätten men tror inte det kommer bli så nu så vi har börjat planera annat...

Svar på tråden Hur delaktiga är era föräldrar och blivande svärföräldrar i planeringen?