Inlägg från: turbovampyria |Visa alla inlägg
  • turbovampyria

Hur delaktiga är era föräldrar och blivande svärföräldrar i planeringen?

Jag tror att de ända som verkar ganska intresserade är min syster och en av min blivandes systrar.

Min mamma är glad att jag gifter mig. Hon vill att jag får det bröllop som hon aldrig fick. De har inte råd att hjälpa till men de har erbjudit sig att betala och laga maten. Vilket jag tycker är jätte bra. Fast så jätteengagerade är de inte.

Min blivande svärmor däremot har jag inte fått en reaktion ifrån. Hon är säkert jättegald men hon visar ingeting. Det är mer som; Och gift har jag också varit men det gick åt helvete. Vad spelar det för stpr roll om man gifter sig eller inte.
    Det känns lite så för hon är såå likgiltig. Skulle vilja ha någon reaktion, men tror ändå hon är glad för våran skull. Hon har bara svårt att visa känslor.

• turbovampyria

2010 2010 skrev 2010-12-02 13:19:39 följande:
    Så är ju min mamma med känslorna, hon gläds nog men kan inte visa det. hon vet inte hur man gör helt enkelt. Hon framstår alltid som kall och avståndstagande.Men min sambos föräldrar är ju sådär likgiltiga, man tar upp något och berättar och så blir det bara jaha eller så, inget mer liksom. De frågar inte hur det går eller om vi behöver hjälp eller så. Jo en gång så frågade min sambos mamma (när jag tagit upp ämnet) om stället dukar och ja sa det hoppas jag för jag vet inte hur vi ska hinna åka dit och duka och fixa med grejjer när vi har barnen. Svaret var bara; ok (inte  att vi kan  kanske hjälpa er eller så)

Du kanske måste fråga dem rakt ut om de vill hjälpa till. De kanske behöver er inbjudan för att bli engagerade.
    Jag frågade faktiskt min blivande svärmor, och ska göra det med mina föräldrar och alla syskon, om hon kunde hjälpa till dagen efter med att städa lokalen. Den ska vara klar och inspekterad vid ett. Jag fick ett väldigt likgiltigt svar tillbaka. Hon sa; vi får väl se och såg ut som om hon verkligen inte ville. Snacka om att man kände sig lite besviken på henne. Mina föräldrar, min syster och en av min blivandes systrar ska hjälpa till än så länge. Tror fler ställer upp men blev så grymt besviken på hennes reaktion.

Svar på tråden Hur delaktiga är era föräldrar och blivande svärföräldrar i planeringen?