Placering på honnörsbordet
SweetPearl skrev 2010-12-03 16:13:57 följande:
Jag undrar också vilka man ska sätta vid honnörsbordet. Mina föräldrar är skilda, så det känns konstigt att sätta dem bredvid varandra. Blivande makens föräldrar är inte så roliga att umgås med heller. Han kommer att få sitta bredvid sin mamma om man ska följa reglerna. Men hon säger ingenting, så det är ju inte så roligt och hans pappa pratar BARA om nyheter och hur kul är det att höra på sin stora dag?Vi har funderat på att sätta hans yngsta storasyster och hennes man bredvid honom. Han och systern har en speciell relation som är som en mor och son-relation. Och sen på min sida sätta min lillebror, men jag vet inte vem jag ska sätta bredvid honom isåfall? För jag har en halvbror och en halvsyster också, men de är försmå för att kunna sitta vid honnörsbordet (Brorsan blir 11 och systern 9). Jag har funderat på den kusin som är vuxen. Men jag vet inte.Skulle min blivandes äldsta storasyster bli grinig så skiter vi båda i det. För han har inte samma nära relation till henne. Jag tycker du absolut kan göra så som du skrev, men ge din andra syster och bröder någon annnan uppgift så att de får känna att de är med. Har ni något värdpar/vice värdpar? Toastmaster/-madame?Enligt traditionell placering vid honnörsbord sitter ju inte föräldrarna brevid varandra, så det kanske löser sig? Jag skulle ansolut ine ha problem med det när mina barn gifter sig (är också skild). Själva kommer vi inte att ha honnörsbord. Känner inte riktigt för att sitta med min far hela kvällen och min blivandes far har gått bort. Vi kommer att sitta själva vid ett bord med stolar mitt emot oss där man kan komma fram och sätta sig om man vill prata en stund med oss.