• Emblas Mamma

Presenter till gästerna - orkar nog inte vika så många askar!

har varit helt inne på att vika små, små söta askar med godis i till gästerna,

men 80 askar - ajg orkar bara inte!

Det tar jättelång tid att vika en ask och itne blir det världsbra heller. Måste öva mer, dessutom är det dyrt med hårdare papper!

Så! För oss som inte orkar med detta?

Har tänkt ut att göra små söta påsar i tyll eller liknande, knutna med små rosetter i färgtemat och sen godis i.

JAg hade tänkt mig t.ex:

Vita tyllpåsar, ljust gula och gröna band (varannan).

Inuti ska det finnas mintgodisarna (dom som är små och runda i rosa, grön och vita färger)

Tror ni inte detta kan bli lika gulligt som askar? :)

Och framför allt lättare!

Här är en sida med tyll, jag tycker det är ganska billigt! 18kr / metern. Det behövs ju inte så mycket!

www.tyg.se/Tyger/Klaedtyger/Tyll.htm&SessionId=&a=catalog&hide=1&t=778&c=1061&p=1061

• Svar på tråden Presenter till gästerna - orkar nog inte vika så många askar!
  • Fossing77
    Emblas Mamma skrev 2011-01-04 17:48:35 följande:
    nej på tradera:) Vi får ju hoppas dom dyker upp dock! haha:) Men jag vet fler som beställt ch fått dom så vi får väl hoppas på det bästa:)
    jag både handlar och säljer på tradera :) det brukar funka fint det :)
  • Emblas Mamma
    Fossing77 skrev 2011-01-04 20:14:23 följande:
    jag både handlar och säljer på tradera :) det brukar funka fint det :)
    jag med, jättemycket:) ÄN har jag inte blivit lurad ialla fall:)
    Men jag har heller aldrig köpt från utlandet..
  • Fossing77
    Emblas Mamma skrev 2011-01-04 20:19:44 följande:
    jag med, jättemycket:) ÄN har jag inte blivit lurad ialla fall:)
    Men jag har heller aldrig köpt från utlandet..
    det har jag inte provat heller. kollade nu, finns ett par auktioner med 50 påsar i varje, men man vill ju inte riskera få olika påsar.. väntar och håller koll efter ett 100-pack. :)
  • Olga
    AnnC81 skrev 2011-01-04 17:07:11 följande:
    21 maj 2011
    så kul kollade nu på M&M´s hade varit så söta men de skulle kommit i december 2011!!! o hade kostat 1000kr bara godis...blev lite för mkt men va bra att det finns den sidan du skrev att man fraktar dit först shipito....eller vad den hette....
  • AnnC81
    Olga skrev 2011-01-04 23:10:00 följande:
    så kul kollade nu på M&M´s hade varit så söta men de skulle kommit i december 2011!!! o hade kostat 1000kr bara godis...blev lite för mkt men va bra att det finns den sidan du skrev att man fraktar dit först shipito....eller vad den hette....
    December 2011?? Det måste blivit nåt fel? Mina skickades iväg samma dag som beställningen gjordes och var framme på shipito adressen ca en vecka senare. Sen tog det ca 3 veckor för paketet att komma hit (valde det billigaste alternativet som tar längst tid). Fick hem de för en vecka sedan så allt funkade bra :) Allt som allt blev det ca 700 kr för 6 st påsar. Finns ca 210 st m&m i varje påse och vi kommer ha 80 st gäster ungefär så det blir 15 st m&m's i varje organzapåse. Mycket pengar, men å andra sidan såg jag en svensk sida där man kunde köpa små hjärtgodisar till exempel och de var inte heller billiga.. alls.. och då utan text. Så det får vara värt det för våran del iaf :)

21 maj 2011
  • Fossing77
    AnnC81 skrev 2011-01-05 08:02:59 följande:
    December 2011?? Det måste blivit nåt fel? Mina skickades iväg samma dag som beställningen gjordes och var framme på shipito adressen ca en vecka senare. Sen tog det ca 3 veckor för paketet att komma hit (valde det billigaste alternativet som tar längst tid). Fick hem de för en vecka sedan så allt funkade bra :) Allt som allt blev det ca 700 kr för 6 st påsar. Finns ca 210 st m&m i varje påse och vi kommer ha 80 st gäster ungefär så det blir 15 st m&m's i varje organzapåse. Mycket pengar, men å andra sidan såg jag en svensk sida där man kunde köpa små hjärtgodisar till exempel och de var inte heller billiga.. alls.. och då utan text. Så det får vara värt det för våran del iaf :)

21 maj 2011
    Vad har ni skrivit på dem? Om man får vara så nyfiken :)
  • AnnC81
    Fossing77 skrev 2011-01-05 09:56:00 följande:
    Vad har ni skrivit på dem? Om man får vara så nyfiken :)

Hehe, visst får man vara nyfiken ;)
    Man kan ju välja fyra olika text/bild
    Den ena är en bild med fyra st hjärtan
    på de andra står det
    AC & HENKE (vi alltså :P)
    LOVE
    FOREVER

21 maj 2011
  • Fossing77
    AnnC81 skrev 2011-01-05 10:11:11 följande:

Hehe, visst får man vara nyfiken ;)
    Man kan ju välja fyra olika text/bild
    Den ena är en bild med fyra st hjärtan
    på de andra står det
    AC & HENKE (vi alltså :P)
    LOVE
    FOREVER

21 maj 2011
    kul! :)
  • 4Juni2011
    Olga skrev 2011-01-04 23:10:00 följande:
    I USA så skriver de månad/datum/år  började också fundera när jag va inne och kollade tills jag kom på det..
  • Olga

ja jag fattade ingenting... tänkte ha 2 färger med två bilder och två text och tog en sådan stor påse...skulle kosta 200dollar och datum stod december 2011 ankomst datum...men du nämnde nåt om den sidan hur man skickar till shipito forstog inte riktigt hur det funkade, samtidigt som jag undrar om jag skulle ha de eftersom vi ska vara 20st gäster i Grekland, kanske de smälter på borden eller lönar sig inte gör så få gäster....hjmmmm men idén är underbar.... love it!!

Svar på tråden Presenter till gästerna - orkar nog inte vika så många askar!