• Emblas Mamma

Presenter till gästerna - orkar nog inte vika så många askar!

har varit helt inne på att vika små, små söta askar med godis i till gästerna,

men 80 askar - ajg orkar bara inte!

Det tar jättelång tid att vika en ask och itne blir det världsbra heller. Måste öva mer, dessutom är det dyrt med hårdare papper!

Så! För oss som inte orkar med detta?

Har tänkt ut att göra små söta påsar i tyll eller liknande, knutna med små rosetter i färgtemat och sen godis i.

JAg hade tänkt mig t.ex:

Vita tyllpåsar, ljust gula och gröna band (varannan).

Inuti ska det finnas mintgodisarna (dom som är små och runda i rosa, grön och vita färger)

Tror ni inte detta kan bli lika gulligt som askar? :)

Och framför allt lättare!

Här är en sida med tyll, jag tycker det är ganska billigt! 18kr / metern. Det behövs ju inte så mycket!

www.tyg.se/Tyger/Klaedtyger/Tyll.htm&SessionId=&a=catalog&hide=1&t=778&c=1061&p=1061

• Svar på tråden Presenter till gästerna - orkar nog inte vika så många askar!
  • AnnC81

Jag var också inne och tittade nu och det är som 4Juni2011 säger att de skriver månad/datum/år, så skulle man alltså beställa idag så är leverans den 12 januari - och inte den 1 december som man skulle kunna tro.
    Ja det kändes lite bökigt i början med shipito adressen, men gick ju hur smidigt som helst till slut :) 
    Åh ska ni gifta er i Grekland, vad härligt det låter. Nej det är klart, man vill ju inte att de ska smälta!! Svårt att veta.. Annars är det ju bra att ni är färre gäster, då behöver du ju kanske inte den stora påsen... jag köpte som sagt 6 st 7oz påsar till 80 gäster. Behöver ju inte så många per gäst om de ska vara i favours påsar/askar.

21 maj 2011
  • AnnC81

Kolla förresten längst ner i hörnet på första sidan också, finns ett erbjudande om man köper 3 såna påsar, så får man fjärde på köpet.

21 maj 2011
  • 4Juni2011
    AnnC81 skrev 2011-01-05 18:09:20 följande:
    Jag var också inne och tittade nu och det är som 4Juni2011 säger att de skriver månad/datum/år, så skulle man alltså beställa idag så är leverans den 12 januari - och inte den 1 december som man skulle kunna tro.
    Ja det kändes lite bökigt i början med shipito adressen, men gick ju hur smidigt som helst till slut :) 
    Åh ska ni gifta er i Grekland, vad härligt det låter. Nej det är klart, man vill ju inte att de ska smälta!! Svårt att veta.. Annars är det ju bra att ni är färre gäster, då behöver du ju kanske inte den stora påsen... jag köpte som sagt 6 st 7oz påsar till 80 gäster. Behöver ju inte så många per gäst om de ska vara i favours påsar/askar.
    21 maj 2011
    Har du fått dina? Hur var de? Är M:n med?
  • Mumseli
    AnnC81 skrev 2010-12-07 14:38:41 följande:

Dessa har vi köpt på e-bay:
    cgi.ebay.com/100-White-Hearts-Organza-Wedding...

Billiga, ca 80 kr inklusive frakt för 100 st!! Och jättesöta!
    I dessa påsar ska vi ha m&m godisar i våra färger och med egentryckt text på. Kommer bli så bra! :)

Tack för tipset, har nu beställt för 68 kr :)))) Rea just nu.
    Härligt ..
  • Mumseli

Funderar lite...

Tänk om det är 30 grader varmt den 30 juli när vi gifter oss....då kan man ju inte ha något med choklad..

Har ni förslag på billigt och bra godis att ha i??

• AnnC81
    4Juni2011 skrev 2011-01-05 21:18:13 följande:
    Har du fått dina? Hur var de? Är M:n med?
    Yes jag fick de förra veckan, M'en är med :) 
    Mumseli skrev 2011-01-06 13:02:53 följande:
    Tack för tipset, har nu beställt för 68 kr :)))) Rea just nu.
    Härligt ..
     Visst är det bra, jag beställde själv 100 till gröna påsar för ca 60 kr - till riset :) 
    Mumseli skrev 2011-01-06 13:09:21 följande:

Funderar lite...

Tänk om det är 30 grader varmt den 30 juli när vi gifter oss....då kan man ju inte ha något med choklad..

Ska ni vara utomhus? I så fall är det ju lite risky ja :) 

21 maj 2011
  • Fossing77

Funderar lite...

Mentos! Funkar det att dekorera dem med livsmedelsfärgpennor så är ju dom kanon! Eller ibland kan man köpa typ druvsockergodisar i form av hjärtan i smågodishyllan. Kolla godisgrossisterna. :)
  • Emblas Mamma

Funderar lite...

jag tycker om mint så vi tänkte ha dessa små mintkulor med ett överdrag av rosa, ljusgrönt och vitt.
    Förstår du vilka jag menar? :)
  • Fossing77

Ni som handlat på eBay... hur har ni betalat? Jag har inget Paypal-konto, så jag hade föredragit att betala med kortet bara liksom...

• Fossing77

Moahahahaha! Ropade hem 100 vita organzapåsar på eBay för $1!! Blir några dollar i shipping med men vafasen ;)

• AnnC81
    Fossing77 skrev 2011-01-06 15:15:40 följande:
    Ni som handlat på eBay... hur har ni betalat? Jag har inget Paypal-konto, så jag hade föredragit att betala med kortet bara liksom...
    Grattis till endollars påsarna ;)
    Jag har kört med Paypal, man kan betala med kortet via paypal också, jättesmidigt! Då behöver man ju inte lämna ut sitt kortnr mer än nödvändigt heller.
    21 maj 2011
  • Fossing77
    AnnC81 skrev 2011-01-06 16:34:12 följande:
    Grattis till endollars påsarna ;)
    Jag har kört med Paypal, man kan betala med kortet via paypal också, jättesmidigt! Då behöver man ju inte lämna ut sitt kortnr mer än nödvändigt heller.
    21 maj 2011
    Tackar!! Det kostade visst $0,89 ;) med shipping blir det $8,94 :) Skaffade mig ett Paypal, väntar på att få reg-koden så jag kan bekräfta mitt kort :)
  • AnnC81

Bra gjort! :) När det är klart sen är det bara att handla på med endast lösenordet till Paypal. Igår köpte jag ett iphone fodral för 0,99 dollar, som hittat. ;) 

21 maj 2011
  • Fossing77
    AnnC81 skrev 2011-01-06 17:44:25 följande:
    Bra gjort! :) När det är klart sen är det bara att handla på med endast lösenordet till Paypal. Igår köpte jag ett iphone fodral för 0,99 dollar, som hittat. ;) 
    21 maj 2011
    Supersmidigt! Att jag inte skaffat sånt innan..
Svar på tråden Presenter till gästerna - orkar nog inte vika så många askar!