• Dejli

Rapportera buggar här!

De fetmarkerade trådarna verkar ha rubriken i en mindre fontstorlek vilket gör att man ändå inte ser dem särskilt bra...

• Dejli

Det verkar också som att ämnen som är klistrade på forumet också är klistrade i "Mina favoriter"... fyller ingen funktion, bara irriterande.

• Dejli

Är det jag som är dum, eller funkar inte knappen "Gå till senast lästa"? Jag hamnar på första sidan i tråden, även om den har många olästa... Och varför skulle man vilja gå dit? Första olästa meddelande vore väl mer logiskt... och jag fattar inte öht varför den ligger INNE i tråden. Det är väl ett allmänt känt faktum att man ska eftersträva så få klick som möjligt för kunden/besökaren, och detta ger ju minst ett extra klick... nej, lägg till en knapp ute i listvyn.

• Dejli

Inte en bugg egentligen, men jag stör mig fortfarande på att det är svårt att skilja på inläggen i forumet, alla ser likadana ut...

På ett annat forum där jag är aktiv ser det ut så här:
    Oläst tråd: Blå länk
    Läst tråd: Grön länk
    Nya inlägg: Länkfärg beroende på status, och fetstilt
    Inga nya inlägg: Länkfärg beroende på status, vanlig "font weight", dvs smala bokstäver.

Dessutom så räknas alla trådar äldre än x antal dagar som lästa, dvs endast de som är nyare än dessa dagar (30 dgr kanske). De blir således smala i fonten även om de är olästa. Då ser man lätt vilka trådar som är hyffsat fräscha också.

I favoritlistan så är det lätt att se vilka trådar som fått nya inlägg, jag önskar att det var så tydligt på förstasidan också. Och fortfarande önskar jag att det finns ett lätt sätt att ta sig till första olästa inlägget i tråden redan från startsidan. Hos mig funkar inte den där knappen inne i tråden (Firefox 3.6.13). En liten knapp bredvid/framför rubrikens namn på förstasidan där det står "Nya" eller dylikt t ex. Eller en pil eller annat... så funkar det ju på alla forum jag varit på iaf... jobbar ni på det, eller är ni nöjda som det är? Har kommenterat detta flera gånger vid olika tillfällen, men inte fått något riktigt svar på om ni tycker att det är prioriterat eller något ni inte kommer jobba vidare med.

• Dejli

Vet inte om någon sagt något, men söket funkar inte alls för mig. Inte ens om jag söker på ord i en tråd som jag har uppe så får jag träffar. "Din sökning gav inga träffar". Jag har klickat i att jag vill söka i forum och inte i artiklar vid sökrutan (som f ö är väldigt ologiskt placerad...)

Jag använder firefox 3.6

Svar på tråden Rapportera buggar här!