Inlägg från: Forumvärd |Visa alla inlägg
  • Forumvärd

Rapportera buggar här!

SnartFruSir skrev 2010-12-28 10:23:00 följande:
    för mig går det inte

om jag skriver

så här:

Allstå, fetar första ordet och sedan enter.

Börjar jag senare i texten, t.ex. har med ett citat, så funkar det. Det är just när jag skriver första ordet och fetar, och sedan sätter ett enter.
    Vad har du för webläsare?
  • Forumvärd
    passionsblomman skrev 2010-12-28 13:59:47 följande:
    Nej, det går ju inte att länka till dem eftersom jag inte kan öppna dem. De exempel jag hittat heter som jag citerade, så de bör ju gå att leta reda på. (fast nu hade det varit bra med en "senaste trådar"funktion, eftersom det ser ut att ha skrivits en del i den ena. Den andra var obesvarad.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Den ena tråden hittar jag som bortplockad (inloggad med admin) och som oinloggad hittar jag inte alls igen den.
    Hade du skrivit i den tråden?
  • Forumvärd
    passionsblomman skrev 2010-12-28 13:59:47 följande:
    Nej, det går ju inte att länka till dem eftersom jag inte kan öppna dem. De exempel jag hittat heter som jag citerade, så de bör ju gå att leta reda på. (fast nu hade det varit bra med en "senaste trådar"funktion, eftersom det ser ut att ha skrivits en del i den ena. Den andra var obesvarad.
    Nu du hittade jag igen de båda

Det är helt klart mig veteligen en bugg. För en borttagen tråd ska inte synnas i trådlistningen även om det inte går att gå in i den.
    Jag buggrapporterar detta!
    Tack!
  • Forumvärd
    passionsblomman skrev 2010-12-28 14:45:05 följande:
    Haha, nä, jag kan ju inte skriva i trådar som  jag inte kan öppna!
    Den ena-den osmakliga om analsex, läste jag och anmälde dessutom, så det är därför den är bortplockad-då undrar jag ju varför den ändå syns i trådlistan.
    Den andra, som hette "herregud vart är den här sidan på väg" ligger där och har 20 svar, men går inte att läsa. Då blir man ju duktigt nyfiken dessutom.
    Hahaha näe jag tänkte som så om du hade skrivit i den sedan tidigare. Alltså innan den togs bort
    För jag försökte klura ut vad det var som krånglade och om det kunde vara så att de som hade den i sina favoriter fortfarande hade länken kvar. Men att det inte gick att skriva i tråden liksom
    Det verkar vara en bugg i vartfall för bortplockade trådar ska inte ligga ute i trådlistningen.
  • Forumvärd
    passionsblomman skrev 2010-12-28 14:50:40 följande:

Haha, ja det är nog bra om de verkligen försvinner, för annrs lär det bli helt förvirrat bland medlemmarna.

Ja ja men jag håller med dig
    De ska inte ligga där och jag har hojtat till om den buggen så det var bra att ni gjorde oss uppmärksamma om den.
    Jag vet att det kan vara väldigt irriterande att hitta en tråd som verkar intressant och som sedan bara gör en loop
  • Forumvärd
    Klockarbol skrev 2010-12-29 18:56:28 följande:

Det här tycker jag är milt sagt konstigt...

Det där brukar kunna hända om någon har klistrat in något från t.ex ett worddoc i tråden och på så sätt ändrat i koden.
    Vilken tråd gäller det?
  • Forumvärd
    passionsblomman skrev 2010-12-29 19:04:14 följande:
    Haha! Klockarbol hann före, men som sagt :

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3850167.htm...

som det plötsligt blev from inlägg #6373 eller vilket det nu var, kan man ju börja undra om det spökar...
    Tackar
    Då ska jag kika i tråden.
  • Forumvärd
    passionsblomman skrev 2010-12-29 19:07:13 följande:
    Okej, då är jag boven, i egenskap av Den Som Klistrade -varför kan man inte göra det?
    Och mesta av allt-hur får man tillbaka tråden normal igen?
    /sabotören
    För mig ser tråden okej ut nu men jag ska se om det funkar genom att jag bara tar bort inlägget annars mejlar jag kodarn så får han kolla
  • Forumvärd
    passionsblomman skrev 2010-12-29 19:13:12 följande:
    NEJ! Ta inte bort mitt inlägg! Då vill jag kopiera det först!!!Förvånad
    Jag plockade bort det eftersom att det var det inlägget som strulade till hela tråden men du kan få en kopia av mig
  • Forumvärd
    Klockarbol skrev 2010-12-29 19:19:53 följande:

Jag konstaterar även att det inte gillades att klistra in en skärmdump direkt i inlägget - fick ta en rask omväg via Paint i brist på bättre bildbehandlingsprogram.

På mitt jobb använder jag skärmdumpar väldigt ofta för att enkelt kommunicera det som blivit mysko på skärmen till vår IT-avdelning.

Finns det någon anledning till att det inte funkar här?
    Typ att jag inte "städade" min dump utan nu visar hela BT vad jag har öppet i min browser? Flört

Jag brukar göra så med skärmdumpar att jag laddar upp dom via "ladda upp en bild"
    Då brukar det funka finemang

Vad hände när du skulle klistra in dumpen?
  • Forumvärd
    Dejli skrev 2011-01-02 02:11:50 följande:
    Inte en bugg egentligen, men jag stör mig fortfarande på att det är svårt att skilja på inläggen i forumet, alla ser likadana ut...

På ett annat forum där jag är aktiv ser det ut så här:
    Oläst tråd: Blå länk
    Läst tråd: Grön länk
    Nya inlägg: Länkfärg beroende på status, och fetstilt
    Inga nya inlägg: Länkfärg beroende på status, vanlig "font weight", dvs smala bokstäver.

Dessutom så räknas alla trådar äldre än x antal dagar som lästa, dvs endast de som är nyare än dessa dagar (30 dgr kanske). De blir således smala i fonten även om de är olästa. Då ser man lätt vilka trådar som är hyffsat fräscha också.

I favoritlistan så är det lätt att se vilka trådar som fått nya inlägg, jag önskar att det var så tydligt på förstasidan också. Och fortfarande önskar jag att det finns ett lätt sätt att ta sig till första olästa inlägget i tråden redan från startsidan. Hos mig funkar inte den där knappen inne i tråden (Firefox 3.6.13). En liten knapp bredvid/framför rubrikens namn på förstasidan där det står "Nya" eller dylikt t ex. Eller en pil eller annat... så funkar det ju på alla forum jag varit på iaf... jobbar ni på det, eller är ni nöjda som det är? Har kommenterat detta flera gånger vid olika tillfällen, men inte fått något riktigt svar på om ni tycker att det är prioriterat eller något ni inte kommer jobba vidare med.
    Teknikerna kikar in i den här tråden och tar till sig åsikter och ändrar allt eftersom så det lär komma ändringar
    Varför satte jag in tjälknölen så sent?
  • Forumvärd
    Tin skrev 2012-11-27 20:42:39 följande:
    Har inte kunnat lägga upp bilder på ett tag trots att jag följer alla riktlinjer... :(
    Vad får du för felmeddelande?
  • Forumvärd
    Boringbrick skrev 2012-11-27 19:24:43 följande:
    Min inbox ser helkonstig ut när man ska svara på meddelanden där, blir bara en massa "><<</>>//<<>".Ser det ut så för alla eller bara för mig? Tycker att det är väldigt knepigt att hålla reda på vad som skrevs eftersom det är miljoner symboler runt texten. Finns det något att göra åt saken? 

Tack för svar! 
    Jag har puffat för det här!
  • Forumvärd
    boda skrev 2013-10-07 09:19:39 följande:
    Ingen annan som försökt skriva en bröllopsberättelse den senaste månaden? Jag har sen början av september skrivit tre gånger till supporten, men varje gång fått svaret att "vi jobbar på det". Hur svårt kan det vara?

Problemet är alltså att efter att jag fyllt i första sidan (rubrik, kryssa för kyrkligt/borgerligt, stort/litet o.s.v.) så kommer jag ingen vart! Får bara upp ett litet fönster där det står "meddelande" och knappen "OK", inget annat. Och när jag klickat på "OK" är jag kvar på första sidan, där allt jag just fyllt i försvunnit. Har försökt i flera webbläsare.

Jag brann verkligen för att skriva in min bröllopsberättelse på BT direkt efter bröllopsresan. Och det vill jag fortfarande, men det verkar ju nästan omöjligt :-/
    Hej hej!

Hoppas att ni hade en underbar bröllopsresa!

Jag ska höra mig för med supporten hur status för detta ser ut.
    Återkommer!
Svar på tråden Rapportera buggar här!