• peppigapia

Vigsel utomhus?

Gifter mig i sommar och vi skulle gärna ha vigslen utomhus, någon som har gjort det eller har något bra tips på vart man kan göra det?

• Svar på tråden Vigsel utomhus?
  • Fårävvör

Vi ska ha våran vigsel i en liten trädgård (läs gräs med buskar och träd runt) precis brevid stället där vi ska ha festen. Dessutom finns det en loge om i fall att det blir regn... Vi kommer bjuda ca 50 gäster och de flesta ska nog kunna sitta på bänkar tror jag. Själva utformningen av vigseln har vi inte bestämt nåt än, och på den punkten skulle jag själv verkligen behöva tips och idéer...

• Burre Präst

Se till att ha en plan B!

Vi bor i en klimatzon där det oavsett tid på året kan vara 10'C, regn och blåst. Och av erfarenhet vet jag att paraplyer är en dålig idé; de skymmer och blöter ner andra.

• peppigapia
    Vart ska ni vara?????
    Fårävvör skrev 2010-12-10 23:10:15 följande:
    Vi ska ha våran vigsel i en liten trädgård (läs gräs med buskar och träd runt) precis brevid stället där vi ska ha festen. Dessutom finns det en loge om i fall att det blir regn... Vi kommer bjuda ca 50 gäster och de flesta ska nog kunna sitta på bänkar tror jag. Själva utformningen av vigseln har vi inte bestämt nåt än, och på den punkten skulle jag själv verkligen behöva tips och idéer...
  • Fårävvör

I Uppsala på ett ställe som heter Eklundshof.

• Fårävvör

Jag skulle egentligen vilja ha riskastning efteråt, men har ingen aning om hur man ska lösa det på en utomhusvigsel... Nån som har några idéer?

• Mrs June

Vi ska gifta oss vid en fyr på en brant klippa, och försöka få gästerna att stå bekvämt utan att trilla ner. Jag har också funderat på riskastning och hur det hela ska avslutas. Det är en gammal fyrvaktarbostad alldeles intill och vi (eller iaf jag) ska komma ut från den i själva inledningen men det är ju konstigt att gå in där igen efteråt... Blir nog lämpligast att vi står kvar och folket får kasta sitt ris. Men då blir det ju kanske ingen "ut-marsch". Alternativet är att de får kasta ris när vi kommer till festlokalen men då har man fortfarande problemet med var man ska ta vägen när man går iväg...när man inte behöver "gå ut ur kyrkan".

Ett annat problem är att vågorna mot klippan kan dränka det mesta av vad vi säger...funderar på mikrofoner men det känns så avancerat och krångligt... Någon som har några tips? Gjort ngt liknande?

• Stinolf

Fårävvör, dela ut påsar/strutar/annat med ris innan vigseln (ihop med vigselprogrammen kanske om ni ska ha något sånt), så kan gästerna kaste det direkt när vigseln är klar, och ni går tillbaka längst "altargången", vettja!

• nattmaran

Vid havet, skogen, På en stran vid en insjö. Vid en ruin, På en äng, i en gammal lada, på ett cafe, kan inte komma på mer nu,
    Spännande att planera, tror det är en jätterolig sak att göra

• peppigapia
    Fårävvör skrev 2011-01-02 17:50:30 följande:
    Jag skulle egentligen vilja ha riskastning efteråt, men har ingen aning om hur man ska lösa det på en utomhusvigsel... Nån som har några idéer?
    Låt deltagarna blåsa bubblor på er istället  efter vigseln :)
Svar på tråden Vigsel utomhus?