Inlägg från: peppigapia |Visa alla inlägg
  • peppigapia

Vigsel utomhus?

Gifter mig i sommar och vi skulle gärna ha vigslen utomhus, någon som har gjort det eller har något bra tips på vart man kan göra det?

• Svar på tråden Vigsel utomhus?
  • peppigapia
    Vart ska ni vara?????
    Fårävvör skrev 2010-12-10 23:10:15 följande:
    Vi ska ha våran vigsel i en liten trädgård (läs gräs med buskar och träd runt) precis brevid stället där vi ska ha festen. Dessutom finns det en loge om i fall att det blir regn... Vi kommer bjuda ca 50 gäster och de flesta ska nog kunna sitta på bänkar tror jag. Själva utformningen av vigseln har vi inte bestämt nåt än, och på den punkten skulle jag själv verkligen behöva tips och idéer...
  • peppigapia
    Fårävvör skrev 2011-01-02 17:50:30 följande:
    Jag skulle egentligen vilja ha riskastning efteråt, men har ingen aning om hur man ska lösa det på en utomhusvigsel... Nån som har några idéer?
    Låt deltagarna blåsa bubblor på er istället  efter vigseln :)
  • peppigapia

Tjoho!
    Har hittat stället vi ska vara på, att ha både vigslen o festen på...är superdupper nöjd :)

• peppigapia
    themandys skrev 2011-02-06 20:36:22 följande:
    Även vi ska gifta oss utomhus :) Det är ganska lustigt egentligen, jag har alltid tyckt att det är jättekorkat att gifta sig utomhus när man bor i ett land där man inte alls kan lite på vädret. Men så hittade vi vårt underbara ställe där vi ska gifta oss precis vid vattnet, så nu är vi med i den korkade skaran som kommer att går runt och be till vädergudarna :P

Men det viktigaste om man nu ska gifta sig utomhus är väl att ha is i magen och en back up-plan ifall regnet skulle vräka ner. Och att komma ihåg att vädret inte är det viktigaste av allt ;)
    hahaha, visst e vi lite korkade ;)
    har en backup plan iaf, vi ska vara i kapellet som ligger i området om det regnar, men helst av allt vill man ju vara ute :)
Svar på tråden Vigsel utomhus?