• peppigapia

Vigsel utomhus?

Gifter mig i sommar och vi skulle gärna ha vigslen utomhus, någon som har gjort det eller har något bra tips på vart man kan göra det?

• Svar på tråden Vigsel utomhus?
  • peppigapia

Tjoho!
    Har hittat stället vi ska vara på, att ha både vigslen o festen på...är superdupper nöjd :)

• Fårävvör

Jo, visst skulle kunna ha riskastningen medan vi går ifrån vigseln, men då kommer ingen kunna ta kort på det väl?

• themandys

Även vi ska gifta oss utomhus :) Det är ganska lustigt egentligen, jag har alltid tyckt att det är jättekorkat att gifta sig utomhus när man bor i ett land där man inte alls kan lite på vädret. Men så hittade vi vårt underbara ställe där vi ska gifta oss precis vid vattnet, så nu är vi med i den korkade skaran som kommer att går runt och be till vädergudarna :P

Men det viktigaste om man nu ska gifta sig utomhus är väl att ha is i magen och en back up-plan ifall regnet skulle vräka ner. Och att komma ihåg att vädret inte är det viktigaste av allt ;)

• peppigapia
    themandys skrev 2011-02-06 20:36:22 följande:
    Även vi ska gifta oss utomhus :) Det är ganska lustigt egentligen, jag har alltid tyckt att det är jättekorkat att gifta sig utomhus när man bor i ett land där man inte alls kan lite på vädret. Men så hittade vi vårt underbara ställe där vi ska gifta oss precis vid vattnet, så nu är vi med i den korkade skaran som kommer att går runt och be till vädergudarna :P

Men det viktigaste om man nu ska gifta sig utomhus är väl att ha is i magen och en back up-plan ifall regnet skulle vräka ner. Och att komma ihåg att vädret inte är det viktigaste av allt ;)
    hahaha, visst e vi lite korkade ;)
    har en backup plan iaf, vi ska vara i kapellet som ligger i området om det regnar, men helst av allt vill man ju vara ute :)
  • themandys
    peppigapia skrev 2011-02-06 21:09:44 följande:
    hahaha, visst e vi lite korkade ;)
    har en backup plan iaf, vi ska vara i kapellet som ligger i området om det regnar, men helst av allt vill man ju vara ute :)
    Haha, ja, eller bara väldigt modiga :D
  • mikita

En till här som ska våga vara ute :)

Kolla smhi:s hemsida. De har statistik månad för månad för flera år tillbaka. Medeltemeratur, nederbörd och molnighet. Lite klurigt att hitta och tar en stund att läsa av . Men för mig, det valda datumet och platsen talar statisitken FÖR bra väder. Alltid något!

• themandys
    mikita skrev 2011-02-08 18:59:19 följande:
    En till här som ska våga vara ute :)

Kolla smhi:s hemsida. De har statistik månad för månad för flera år tillbaka. Medeltemeratur, nederbörd och molnighet. Lite klurigt att hitta och tar en stund att läsa av . Men för mig, det valda datumet och platsen talar statisitken FÖR bra väder. Alltid något!
    Tack, vilket bra tips! Har du möjligtvis en länk till sidan med statistik? :)
  • qila

Vi ska också ha vigseln utomhus. Vid en gigantisk gruva. Festlokalen ligger alldeles bredvid så skulle det bli regn får vi ha vigseln där... Men nu håller vi alla tummar vi har på att det blir en riktigt solig sommar!!!

• Zelmah

vi ska oxå ha vigseln utomhus på ett litet skär... har ingen back up... IS i magen! hoppas bara det inte blåser o spöregnar mulet e ju lugnt men annars vet jag inte vad vi ska göra... hjälp. Kan inte finna nån plan B som känns bra direkt
    Tror inte vi kommer ha riskastning, möjligtvis bubblor men det känns lite onödigt på nåt sätt, jag vet inte. Ingen viktigt punkt på min lista iaf.

vi gifter oss 3 september. Kankse ska försöka ta reda på vädestatisik då...

Svar på tråden Vigsel utomhus?