Inlägg från: Sebastiána |Visa alla inlägg
  • Sebastiána

är jag otacksam?

Om du inte gillar TV är det väl jättebra med en platt, den tar ju mycket mindre plats. När vi känner att vi har råd ska vi köpa en så att vi får plats med en fåtölj till i vardagsrummet.

• Sebastiána

Bröllopspresenterna ska ju vara till er båda. Din blivande skulle kanske jättegärna vilja he den där TV-presenten, men presenten ska ju vara till dig också. Det är fel av dem att s.a.s bara ge en present till honom, även om ditt namn också står på den. Om de vill ge honom en TV får de väl göra det när han fyller år.

Blev lite rörigt. Jag skrev samtidigt som jag tänkte

• Sebastiána

Ett tredje svar. Ursäkta att jag inte lyckats få in allt i samma inlägg från början.

Som sagt. Man ska ge en bröllopspresent till båda i brudparet och då är det ju viktigt att det är något man vet eller tror att båda vill ha. Man kan inte kräva en viss sorts present av gästerna. Man kan önska sig pengar, men vill de ge något annat är det upp till dem. Just svärföräldrarna står er ju närmare än de flesta andra gäster och borde vara extra angelägna om att ge er det ni faktiskt önskar er - båda två.
  • Sebastiána
    BlackWIngedAngel skrev 2010-12-10 11:21:35 följande:
    Å andra sidan kan det ju vara så enkelt att de vet att sonen vill ha TV:n och de vet att TS tycker att det är onödigt att lägga så mycket pengar på det när man har en som fungerar. De kanske resonerar som så, att om paret får TV:n så får sonen den TV han vill och TS slipper lägga pengar på en ny TV och de behöver inte diskutera det mer. På så sätt kanske de tycker att det är en gåva till båda.

Angående att ge det som födelsedagspresent, så kanske de normalt inte ger så stora presenter till sonen. Då kanske de slår på stort just till bröllopet. 
    Jag skulle gissa att det är precis så de har tänkt! Jag tror definitivt inte de gör det för att vara taskiga på något sätt.
Svar på tråden är jag otacksam?