• Dejli

är jag otacksam?

Och jag tror också som BlackWingedAngel. Jag tycker nog du överreagerar lite... dessutom så drar en platt-TV mindre ström än en tjock-TV, så då behöver du lägga ännu mindre pengar på den ;)

Och som sagt innan... pengar är vad ni önskar er, men ni kan inte kräva det, och man har absolut ingen rätt att bl sur om någon vill ge er en annan gåva.

Jag tycker nog att du får kompromissa lite och acceptera att din blivande man uppskattar en ny tv. Jag tror inte han kommer titta mer på tv bara för att ni har en ny. Som någon påpekat tar den ju mindre plats och är snyggare, vilket ju borde vara till din fördel.

• Dejli
    nasse75 skrev 2010-12-10 13:49:14 följande:
    tycker bara de skulle va måna om att ge nåt som vi båda uppskattar. vi skulle till exempel supermycket behöva en ny större soffa. en perfekt gåva (bidrag) som hela familjen kan mysa i. visst ser jag på tv ibland. gillar bara inte tanken att man ska spendera så mycket tid att glo på den när man kan göra andra saker med familjen..
    Nu har ni ju mer plats för ett större soffbord t ex, där ni kan spela spel. Man kan ju sätta upp den på väggen t ex så ni får mer golvyta över, och den kräver mindre uppmärksamhet när den inte används.

Bara för att man har en bättre tv så betyder ju inte det att man tittar mer.
Svar på tråden är jag otacksam?