Lite entusiasm
(Nu antar jag att du är kvinna pga ditt nick, rätta mig om jag har fel)
Ta tag i klänning, hår, smink, skor och fundera på färger osv sålänge? Kanske vill han ha konkreta förslag att välja mellan? Försök prata med honom om vad som är svårt och hur han vill göra det. Tror det är lätt att bli så inne i det att man inte tänker på att den andre inte alltid är lika intresserad av samma saker som en själv.
Min sambo är väldigt glad över det stundande bröllopet men han vill inte planera för långt i förväg. Det enda han engagerat sig i är tårtprovsmakning, haha. Det är först nu, med knappa halvåret kvar, som han börjar förstå att det är på riktigt och att det närmar sig. Jag satte mig ner med honom för en vecka sen och sa att jag skulle bli glad om han engagerade sig lite. Att det är viktigt för mig att vi är två och att han visar att han glädjs lika mycket som mig. Och han förstod och höll med men han är bara lite segare i starten än jag är :) Så vi bestämde gemensamt att ta tag i det efter jul och att det då ligger mer på honom att driva det framåt. Återstår att se vad som händer