• Moas

Lite entusiasm

Är det nån mer som har en sambo som mig?

För att fatta mig kort. Det var han som friade. Det var även han som tyckte att bröllop sommaren 2011 var en bra idé.
    Men han är inte intresserad av att planera nått. Han tycker det är besvärligt att jag vill fråga saker och han vet inte riktigt hur han vill ha det. Och han tycker att jag "trycker" på.
    Jag har försökt förklara för honom att det tar tid att planera ett bröllop och att vi måste ta och börja, men han vill vänta till efter nyår. Det gör mig väldigt stressad.

Jag vill inte pressa och stressa honom, men samtidigt så vill jag inte behöva bli stressad och göra allt i sista sekund.
    Jag känner att min glädje och entusiasm är på väg att försvinna med hans negativism

Hur tusan ska jag göra?

• Svar på tråden Lite entusiasm
  • Moas

Houdini: Det som är viktigt för mig att börja redan nu. Är för att kunna få en lokal, en präst osv. Så de inte hinner bli uppbokade.
    Sen om jag ska sy upp klänningen så tar sånt tid. Och det är inget jag vill stressa med.

• Moas

turbovalkyria: Det är lite så jag försöker göra oxå. Men det känns som att det är ju vi som ska gifta oss. Då vill inte jag bestämma allt.
    Visst allt som rör mig, det planerar jag för fullt. Men det är ju alla gemensamma saker. Men men, det löser sig nog

Jag tappar bara lite glädje då han inte är så entusiastisk

Svar på tråden Lite entusiasm