Inlägg från: turbovampyria |Visa alla inlägg
  • turbovampyria

Lite entusiasm

Min sambo är lite seg i starten. Det är han iof alltid när det gäller planeringsgrejor. Jag har tagit tag i mitt istället för att tjafsa med honom, dvs klänning, hår, smink osv. Jag var också den a oss som bokade kyrkan och ringde runt efter lokaler. Jag sa bara att jag har bokat en tid för en lokal vi ska titta på den och den tiden, han accepterade det och följde med. Han ille knappt boka lokalen men följde med iaf. När vi kom dit så var det han som tog tag i allt och ville boka den på en gång.

Däremot så håller jag på att få lite panik ang hotellrum till bröllopsnatten, en uppgift jag tilldelat honom. Jag kollade upp rum och det finns inte så många dubbelrum kvar att hyra i stan. Det hotellet vi ille ha har bara 5rum kvar. Försöker få han att boka men han vägrade. Så jag har sagt till honom att han får ta det i sin takt men det blir hans fel sen i fall vi inte får ett hotell på våran bröllopsnatt och att han får då lösa det på något sätt.

Har gett honom länkar ang kläder till honom eftersom det kan ta tid och beställa. Tipsade honom också att dressman har bra priser på kostymer just nu 799kr. Det händer inget men det är hans problem. Jag kommer inte stressa runt ang sådana uppgifter jag gett honom. Det ända jag gör är att ge honom lite info så att han vet hur läget är. Bryr han sig inte rycker jag lite på axlarna och låter det rinna av  mig. Det är inte hela världen.

Däremot har han börjat engagera sig lite i musiken vi ska ha under kvällen, en av hans uppgifter, så jag tror att han börjar bli lite mer engagerad.

Svar på tråden Lite entusiasm