Lite entusiasm
Precis som Semlorna skriver så har vi alla olika intressen. Jag märkte ganska snabbt efter frieriet och att vi bestämt oss för bröllop 2011att min sambo inte var alltför stressad över planeringen.
Själv började jag kolla på nätet och insåg att det var bra att boka festlokal och kyrka i tid för att få det man ville ha.
Det här förklarade jag för min sambo och efter att detta var bokat så lade han av helt med planeringen.
Jag hanterade det så att jag förklarade att jag ville få vissa saker gjorda i tid, både för att jag ville vara i tid men också för att jag längtade! Jag tog tag i sådant som var till för mig; brudklänning, frisör, sminkning, skor etc.
Vi har också haft ett samtal för att utreda vad vi tycker är viktigt inför bröllopet och insett att jag värderade detaljer mer än honom, då blir det ju naturligt att även jag får ta tag i dem! I hans fall kändes budgeten viktig och därför har han kollat lite mer på den för att sedan gå igenom den med mig.
Vi har som sagt alla olika inriktningar och intressen. Kan man bara prata och komma överens om vad som är viktigt för vem så kan man också dela upp uppgifterna till brud/brudgum och gemensamma uppgifter!
Hoppas det löser sig!