Tid för bröllopsmiddag
Hur dags planerar ni att starta er bröllopsmiddag? Och ungefär när har ni tänkt äta tårta?
Hur dags planerar ni att starta er bröllopsmiddag? Och ungefär när har ni tänkt äta tårta?
Vi ska äta vid 16 är det tänkt och sen tårta nån timme efter vi alla ätit vilket borde bli vid 19 ungefär.
Vi börjar väl middagen runt 18 och sedan tårta vid 20. Det är bara grovt räknat men det borde inte ta längre tid.
ska ni ha buffé eller servering? Tiden är ju väldigt beroende på hur middagen läggs upp, buffé/sittande, antal rätter och hur lång tid tal och spex tar.
Vi har vigseln kl. 16 och räknar att sitta till bords vid 18.30.
Vi tänkte ha 3 rätter och har gjort en överslagsräkning på att middagen kommer ta drygt 4 timmar med alla tal och sånt. Så tårta vid 23 kanske :-/
ska ni ha buffé eller servering? Tiden är ju väldigt beroende på hur middagen läggs upp, buffé/sittande, antal rätter och hur lång tid tal och spex tar.
Vi har vigseln kl. 16 och räknar att sitta till bords vid 18.30.
Vi tänkte ha 3 rätter och har gjort en överslagsräkning på att middagen kommer ta drygt 4 timmar med alla tal och sånt. Så tårta vid 23 kanske :-/
10 tal? Det är nästan förmånga i mitt tycke. 3 Förväntar jag mig ochhoppas på att det ska hållas vid det antalet.
Vigsel kl. 14 och sen trorjag vi kommer äta så fort vi har anlänt till lokalen och vi har haft champagneskålen. Något tidsschema över det bryr jag mig inte om nu.
Det tar vi sen när de onblandade vet om bröllopet ;)
Vi har vigsel kl 15 och räknar på ett ungefär med att middagen kommer att ta 3 timmar. Men sedan funderar vi på att ta bröllopsvals och annan "pardans" innan tårtan, bara för att man ska få röra lite på sig. Men det kan bli mer besvärligt än vad vi vill för vi kommer nog behöva röja bort lite bord då.
Hur lång middagen blir och hur många tal som hålls kan ju bero lite på hur många gäster man har. Jag vet om 4 tal so far, och då har inte inbjudan ens gått ut ännu :)
Vi har alldeles för talföra släktingar och vänner Vi har varit på ett 10-tal bröllop och spexat på drygt hälften av dem så vi antar att det är paybacktime. Men en hel del tror (hoppas) vi går ihop.