• Aylas

Tid för bröllopsmiddag

ska ni ha buffé eller servering? Tiden är ju väldigt beroende på hur middagen läggs upp, buffé/sittande, antal rätter och hur lång tid tal och spex tar.

Vi har vigseln kl. 16 och räknar att sitta till bords vid 18.30.

Vi tänkte ha 3 rätter och har gjort en överslagsräkning på att middagen kommer ta drygt 4 timmar med alla tal och sånt. Så tårta vid 23 kanske :-/

• Aylas
    JT2010 skrev 2010-12-14 18:50:10 följande:
    Fyra timmar för middag? Förlåt men blir inte det segt? Har aldrig varit på ett svenskt bröllop med trerätters och tal så men för mig låter det långdraget. Menar inget illa med det tycker bara det är intressant. :)

Själva hade vi vigsel kl 17.30. Middag framåt 21 och tårta vid midnatt med massa dans emellan.
    Jag tyckte också att det lät mycket, men kikade på lite gamla trådar här och konstaterade att det var ganska rimligt, 100 sittande och tre rätter som serveras vid bordet.  Vi har försökt spåna antalet tal och konstaterade 10 - lågt räknat och eftersom huvudrätten serveras varm vill vi inte ha tal då. 

Men jag hade önskat att det inte tog mer än 3 timmar och hoppas att våra kockar säger att det är så lång tid det tar För att inte gästerna ska få sittsår får vi annars ha lite pausgympa
  • Aylas
    JT2010 skrev 2010-12-15 15:08:19 följande:
    Ok klart 10 tal tar lååååååång tid Glad

Vi har alldeles för talföra släktingar och vänner Vi har varit på ett 10-tal bröllop och spexat på drygt hälften av dem så vi antar att det är paybacktime. Men en hel del tror (hoppas) vi går ihop.

Svar på tråden Tid för bröllopsmiddag