Skall jag bjuda min pappa?
För att göra en lååååång historia lite kortare.
Min mamma & hennes väninnor som känt min far läääänge gillar inte honom för en massa som hänt för länge sedan.
Jag har själv varit i konflikter m. min far men vill gärna att han skall komma på mitt bröllop. Ej träffat honom på 1,5 år nu men börjat få kontakt via brev igen.
Saken är den att min mamma & min äldre syster inte vill komma på mitt bröllop om min pappa kommer. De har iaf uttryckt det som så att de skulle bli väldigt spända och vantrivas enormt och inte vill att han kommer (helst)
Min syster har inte pratat m. min far (hon växte upp hos honom men ej bilogisk far) på 10 år minst, och vad jag vet vill hon inte göra det heller. Min mor & far har i stort stt knappt pratat sedan jag föddes.
iaf...skall jag bjuda min far? Älskar honom, men han gör mig lite spänd med, är väldigt bestämd och hård, och har sina principer m. allt. Men han är ju ändå min far & kommer nog bli väldigt ledsen om jag inte bjuder honom.
Skall min mor , hennes väninna (nära vän till familjen som också skall komma) och min syster anpassa sig eller hade ni skonat dem från att behöva träffa min far?
Tycker detta känns så svårt...jag är i stort sett den ende som pratar m. min pappa...den enda som kommer som han ka prata med är sin fru isf och min lillebror som har bra kontakt med honom (halvbror från annan sida)
ojj blev långt detta...har funderat på att ha dem i varsin ände hela dagen dv.s kyrkan, festlokalen, men tror inte ens det skulle hjälpa, är rätt att det blir spänt och att jag blir spänd av detta på min bröllopsdag.
Snälla hjälp...