Tinzi skrev 2010-12-18 13:21:03 följande:
Han påstås ha gjort vissa grava saker mot min ena syster som jag ej har kontakt med. osäkert där då min syster är psykiskt störd (bokstavligt) men sen vet jag att min mor och han slogs mkt under sitt äktenskap, mest han. Och att han var otrogen mot min mamma när jag var3 månader gammal och så kom min lillebror till m. min mammas bästa väninna...mkt agg, och de ogillar varandra starkt fortfarande....
Min andra syster slog han vid 3 tillfällen minst när hon var i tonåren, vilket gjorde att hon stack hemifrån..så hon vill ogärna träffa honom med.
med mig är det mest verbala diskussioner där jag blir irriterad för att han lägger sig i för mkt i vissa saker.
Svårt känner jag. Vill iaf ha en relation där man kan ses vid högtider m. min far & hans fru, vi bor ändå 5 timmar från varandra....
Så jag förstår min mor & syster, men vet att min far skulle bli extremt ledsen. han har ställt upp för mig mer än någon annan i min familj, både ekonomiskt och hjälpt till på andra sätt.
Då måste jag förstå varför de väljer att inte komma om du bjuder honom.
Jag förstår att det är svårt men det låter som att du nog måste välja. För även om han är ledsen är gjort gjort och din mamma och syster måste ha en rätt att själva besluta om de vill träffa honom igen.
Det är otroligt svårt när det är en sån fin högtid som ett bröllop så du har nog mycket att tänka på :/