• ClaraH

Skall jag bjuda min pappa?

Emblas Mamma skrev 2010-12-18 08:11:44 följande:
    Tycker det är helt fel att din syster och mamma ska hota med att inte komma om du bjuder din pappa!
    Jag hade blivit ledsen om jag inte blivit bjudna på mina barns bröllop - och ni hade ju tagit upp kontakten igen?

Det hade varit en annan sak om ni absolut inte träffats eller hörts på flera år och helt enkelt sagt upp kontakten..

Några i min familj har bråkat med en annan del av släkten och hotat lite med att inte komma. Men jag ställde hårt mot hårt direkt - alla är lika välkomna för jag tänker inte välja vem som är bäst och förtjänar mest att komma. för det gör dom allihopa. De barnsliga bråken får dom lämna hemma på vår stora dag!
    Vi är alla vuxna människor och får faktiskt acceptera att vi är släkt med varandra.

Du får väl helt enkelt tänka över bordsplaceringen på ett bra sätt så det inte behöver bli så spänt emellan dom..
    Mycket klokt sagt tycker jag. Du ska inte behöva välja vilka du ska bjuda efter hot av andra. Det är ett ställningstagande de får göra självabra om ni kanske skippar honnörsbord och tänker igenom bordsplaceringen i övrigt så att di inte behöver ha omel. Att bjuda din pappa kan förbättra er relation men att inte bjuda honom skulle kunna göra relationen obefintlig i framtiden. Det är en kraftig markering att inte bjuda honom. Men sedan är det ju bra om ni ser över bordsplaceringen och kanske är en traditionell honnörsbordsplacering något ni kanske ska hoppa över, över om föräldrarna inte sitter ihop så blir det kanske för nära.
Svar på tråden Skall jag bjuda min pappa?