• LisaEleonor

Vita stövlar?

Jag har tänkt ha stövlar när jag gifter mig eftersom vi gifter oss i september. Känns som vanliga finskor kan bli lite för kallt.

En tanke är att ha ett par stövlar till vigseln och sedan ett par ballerinaskor till festen, är inte särskilt van vid högklackat. Men jag vet inte vart man hittar vita skor, känns inte som det finns någonstans. Jag vill ha ett par högklackade, vita stövlar. Klacken måste vara bred, alltså inga stilettklackar. Men vart hittar jag det?

• Svar på tråden Vita stövlar?
  • Future Mrs S

Du bara så du tänker på det om du inte ska byta klänning och ha först högklackat och sedan ballerina så blir det nog svårt med längden på klänningen? 

Så ger jag några förslag kanske inte vad du vill ha riktigt men du har ju tid att öva på klackar om du vill.. ;)
     http://www.brandos.se/wildflower/cascada-01460605-97-ivory/a19986

En massa vita skor
    http://www.brandos.se/finskor/c126/pagesize/99/color/2/page/1

• LisaEleonor

Tack för förslagen.

Visst kan jag träna på att gå i högklackat, och det tänker jag göra. men jag har många erfarenheter där jag låtit fåfängan gå före förnuftet och det har alltid slutat med att jag nästan gråtit av smärta i slutet av kvällen. Vill inte direkt att bröllopsfesten ska sluta så. Kanske har ett par extra skor som back-up, ifall jag börjar få ont.

Men stövlarna med smal klack (precis såna jag inte ska ha) var riktigt snygga!

• teddy66

Hej.

Satt precis och letade brudaffär i Malmö och hittade lite skor på deras hemsida. De hade lite vita stövlar som man kunde välja höjd på klacken. De är ju lite dyra men som ett tips. Kan ju dessutom tipsa om silicon inläggen "Partyfeet"  Är kanon och de finns både för bara häl eller trampdyna vid tårna, kan själv inte gå i höga klackar med smal klack och framför allt inte vilken höjd som helst.

• LisaEleonor
    Tack för tipset teddy66! Fanns många fina skor på den sidan. Plötsligt gick bugdeten för bröllopsskor upp några hundra :)

De här fastnade jag mest för. Även om det fanns ett par högre stövlar med spets som var underbara också.
  • teddy66

Kul att du gillade tipset. Vill själv inte ha öppen tå på skorna så jag fundera oxå på något sådant.  Plus att jag såg på vissa att det gick och välja klackhöjden och det är så bra. Visst de var lite dyrare än man tänkt sig men bara man har någon modell som man gillar så kan man leta efter billigare i lugn och ro.
    Vet ju inte hur de är som försäljare men sidan fanns ju när jag letade efter brudaffär i malmö så de borde vara seriösa. 

Svar på tråden Vita stövlar?