Digital Dreams skrev 2010-12-30 19:40:25 följande:
1)
Vad är orsaken till att man inte får göra "smyreklam"?
Det finns ju faktiskt ibland orsak till att ge medlemmar tips om ens egna tjänster, och jag ser inget direkt fel i att man får nämna det.
Tex så driver jag både ****/***byrå, samt **-verksamhet, och är det någon som frågar om det finns nån billig i Umeåtrakten tex så kan det väl inte göra så mycket att man nämner det....
(OBSERVERA detta var nu inte menat som reklam för mig själv om nu nån fritidspolis trodde det!)
Enda orsaken jag kan komma på att man inte får ens nämna företag/produkter/verksamhet som man själv har kunskap och har ett finger med i är att FL/BT endast är intresserade av att tjäna pengar på att hoppas att dessa personer/företag istället kommer att annonsera på sidan.
Tro mig, jag skulle aldrig ha en enda tanka på att annonsera då annonspriserna för dessa sidor är ENORMA.
Det skulle absolut aldrig vara lönt för såna som mig.
Känns ganska löjligt att om nån tex frågar om det finns nån ********* att hyra billigt, att man inte får tipsa om att "du kan få hyra min billigt", även om jag bara skulle ta någon hundralapp symboliskt för hyran. Nä, då anses det vara "smygreklam" som inte FL/BT tjänade pengar på......
Jag delar upp ditt inlägg så att det blir mera överskådligt.
När man blir medlem på Bröllopstorget så godkänner man medlemsvillkoren.
I dessa står det klart och tydligt att reklam i forumet inte är tillåtet och att man förbinder sig att följa de regler som gäller på sajten.
Det innebär således att man som företagare inte får använda forumet till att göra reklam för den egna verksamheten eller erbjuda varor och tjänser på sajten.
Vi erbjuder möjligheten att annonsera och det vore fruktansvärt fult gjort mot de som faktiskt betalar för annonsplatser att tillåta övriga företagare att sprida reklam gratis via forumet.
Detta är förövrigt en mycket gammal regel på BT.
Digital Dreams skrev 2010-12-30 19:40:25 följande:
2)
Och detta med dubbla konton baserat på att kolla IP-nummer.....
My god.... Om båda i förhållandet (blivande brudparet) har varsitt konto här så är det alltså i strid mot BT:s regler????
Snacka om att även fortsättningsvis måla in sig i ett hörn där endast brudarna är välkomna här, och inte brudgummen!
Har kollat runt en hel del bland liknande bröllopsforum och inte hittat samma "gestapo"-fasoner nån annanstans. Varken Bröllopsguiden.se eller Bröllopsforumet.se verkar ha dessa konstiga regler vad jag kan se, varför då här?
(nu lär detta inlägg bli raderat snabbare än det skrevs, och risken finns väl att jag blir bannad också, men jag hoppas att det får stå kvar tills jag åtminstone fått svar på mina frågor och funderingar!)
Varför skulle inlägget raderas?
När det gäller dubbelkonton så står det även i medlemsvillkoren att det är ett konto per fysisk person som gäller. Det innebär självklart att det är tillåtet för två personer i samma hushåll att ha ett varsitt konto på BT men det är inte tillåtet för en person att ha multipla konton eller för t.ex företagare att registrera flera konton för att sprida reklam.
Här är en länkar till
medlemsvillkoren
www.brollopstorget.se/Medlemmar/medlemsvillkor.php
Reklampolicy:
www.brollopstorget.se/Information/reklampolicy.php
Forumregler:
www.brollopstorget.se/Forum/a_regler.php