Forumvärd skrev 2010-12-31 00:31:32 följande:
Jag delar upp ditt inlägg så att det blir mera överskådligt.
När man blir medlem på Bröllopstorget så godkänner man medlemsvillkoren.
I dessa står det klart och tydligt att reklam i forumet inte är tillåtet och att man förbinder sig att följa de regler som gäller på sajten.
Det innebär således att man som företagare inte får använda forumet till att göra reklam för den egna verksamheten eller erbjuda varor och tjänser på sajten.
Vi erbjuder möjligheten att annonsera och det vore fruktansvärt fult gjort mot de som faktiskt betalar för annonsplatser att tillåta övriga företagare att sprida reklam gratis via forumet.
Detta är förövrigt en mycket gammal regel på BT.
Digital Dreams skrev 2010-12-30 19:40:25 följande:
2)
Och detta med dubbla konton baserat på att kolla IP-nummer.....
My god.... Om båda i förhållandet (blivande brudparet) har varsitt konto här så är det alltså i strid mot BT:s regler????
Snacka om att även fortsättningsvis måla in sig i ett hörn där endast brudarna är välkomna här, och inte brudgummen!
Har kollat runt en hel del bland liknande bröllopsforum och inte hittat samma "gestapo"-fasoner nån annanstans. Varken http://Br%C3%B6llopsguiden.se eller http://Br%C3%B6llopsforumet.se verkar ha dessa konstiga regler vad jag kan se, varför då här?
(nu lär detta inlägg bli raderat snabbare än det skrevs, och risken finns väl att jag blir bannad också, men jag hoppas att det får stå kvar tills jag åtminstone fått svar på mina frågor och funderingar!)
Jo, det resonemanget köper jag naturligtvis, men det egentligen inte det som jag reagerade mot.
Det jag reagerade på var om "smygreklam" på så vis att man inte får nämna att man säljer/tillhandahåller något som medlemmar kanske efterfrågar, då är det direkt "smyreklam".
Jag förstår absolut att man inte kan tillåta konton vars enda syfte är att sälja in sin egen reklam, då är det självklart orättvist mot betalande annonsörer.
Men, låt säga att jag sysslesätter mig som DJ på fritiden och någon undrar om det är nån som vet av en DJ eller bara hyra av utrustning billigt i tex Umeå-området, och jag då skulle svara att jag har en liten anläggning du kan få hyra för en femhundring över helgen.
Detta skulle raderas och anses vara i strid mot reglerna, trots att det förmodligen endast skulle vara en "engångsaffär", dvs inget som man hade annonserat för 20-30.000kr på i forumet för. Det skulle antagligen bli 19.500-29.500kr back! Haha!
Det är dessa "småaktigheter" som jag reagerar på! Dvs man måste ha lite fingertoppskänsla när man sållar bland "annonserna" så att säga.