• Forumvärd

Reklam på forumet!

För er kännedom så kommer vi att aktivt rensa trådar från otillåten reklam.

Forumet får inte användas i reklam- eller marknadsföringssyfte utan redaktionens tillstånd. Endast oberoende tips är tillåtna.

Detta innebär att företagare inte får erbjuda tjänster och varor i forumet och det är ej heller tillåtet med sk. "smygreklam"

De tips som ges ska vara oberoende och medlemmen får inte ha någon koppling till det företag eller tjänst som det tipsas om.

Vill också påminna om att det inte är tillåtet med dubbla konton.

De företagare som är intresserade av att annonsera kan vända sig till vår annonsavdelning
    http://www.brollopstorget.se/Information/annonsera.php

Länk till reklampolicy

www.brollopstorget.se/Information/reklampolicy.php

• Svar på tråden Reklam på forumet!
  • 1700tal
    Matilda Bäcker skrev 2011-01-07 15:17:35 följande:

Jag håller med Digital Dreams om att det är lite väl hårt, då man inte ens får säga pip om nånting.

Haha intressant är att det för tilfället ligger ett inlägg bland "Senaste inläggen" som heter "Jag sjunger på ditt bröllop". Men det är ingen som har modererat bort det.
    Det kanske dock inte klassas som smygreklam, för det var inte särskilt smygit, det var ganska rakt på sak, med kontaktinformation och hela köret.

Skrattretande.

Då är det väl samma sak som det andra inlägget som även ligger bland senaste inläggen; den om en fotograf som söker brudpar att öva på. Hon ska då utföra detta gratis. Det är ju EXAKT samma scenario som hon som vill öva på tårtorna...

Därmed inte sagt att tårtmakare och fotografer inte borde få erbjuda sina tjänster gratis...
  • HannaL1980

Jag håller med allt här på BT att ni är skitlöjliga med era annonsregler och om ni ska fortstätta var Sveriges största bröllopssajt borde ni rucka på era regler. Av alla forum jag är inne på i olika sammanhang är det bara BT som är extremt superhårda när det gäller sina annonsregler. Ni kan vända och vrida det till att låta hur vackert som helst med era regler men vi är inte dumma i huvudet. Det enda det handlar om är att ni tror att ni förlorar pengar på den smygreklam som uppstår här som inte ens är smygreklam. Det är skrämmande löjligt!
    Varför tycker jag så? Jo för om det verkligen inte var för att ni är så snåla och löjliga och betraktar allt som överhuvudtaget eventuellt kan betraktas som företagande eller opartiska inlägg som smyreklam - så skulle ni vara lika hårda med att rensa bort trådar som tar upp företag som man ska akta sig för. Ni är så snabba med att ta bort alla trådar som man i princip överhuvtaget vill rekommendera ett företag till andra. Men hittills rensar ni inte bort en endaste tråd som aktivt saboterar för företag som trådar "Akta er för den och den".
    Vad säger det om er? Jo för oss läsare blir det på följande sätt att på BT klan man hitta hundratals inlägg av trådar som säger hur illa det och det företaget är och vi kan få tips om vilka vi absolut inte ska handla av. Men vi kan inte få någon som helst feedback från vad fd bröllopspar då deras trådar rensas bort som smygreklam.
    Jag har noga läst alla era moderator inlägg och de visar att ni är giriga, bara tänker på pengar, struntar i vad vi läsare säger och bara vill tjäna pengar. Ni vill helt enkelt vara Sveriges största bröllopssajt men den bästa bröllopssajten det har ni inte någon lust att bli. 

• Dejli
    HannaL1980 skrev 2011-01-07 19:18:32 följande:
    Jag håller med allt här på BT att ni är skitlöjliga med era annonsregler och om ni ska fortstätta var Sveriges största bröllopssajt borde ni rucka på era regler. Av alla forum jag är inne på i olika sammanhang är det bara BT som är extremt superhårda när det gäller sina annonsregler.
    Och jag vet tvärt om flera sidor som är ännu hårdare, där man inte ens får tipsa om bra butiker eller tjänsteutövare på något sätt, inte ens så det går att gissa sig till vem det är...
  • Digital Dreams
    Dejli skrev 2011-01-07 20:26:17 följande:
    Och jag vet tvärt om flera sidor som är ännu hårdare, där man inte ens får tipsa om bra butiker eller tjänsteutövare på något sätt, inte ens så det går att gissa sig till vem det är...
    Skulle vara riktigt intressant att veta vilka forum då.

PM:a mig gärna om det strider mot reglerna att skriva länkarna här.
  • Dejli
    Digital Dreams skrev 2011-01-07 21:52:33 följande:
    Skulle vara riktigt intressant att veta vilka forum då.

PM:a mig gärna om det strider mot reglerna att skriva länkarna här.
    Försökte gå in på din sida, men den har restriktioner på något vis, så jag hittar ingenstans att skicka PM.

Kan ju tilläggas att de inte heller är särskilt konsekventa då man får diskutera saker som dataspel etc. De har också släppt lite på en del "välkända" kedjor som Ikea, Ica etc, tidigare var det totalförbud på detta vad jag vet, men det blev liksom ohållbart i längden...
  • Digital Dreams
    Dejli skrev 2011-01-07 22:47:41 följande:
    Försökte gå in på din sida, men den har restriktioner på något vis, så jag hittar ingenstans att skicka PM.

Kan ju tilläggas att de inte heller är särskilt konsekventa då man får diskutera saker som dataspel etc. De har också släppt lite på en del "välkända" kedjor som Ikea, Ica etc, tidigare var det totalförbud på detta vad jag vet, men det blev liksom ohållbart i längden...
    Går det inte att skicka PM till mig?

Restriktioner??

Hmm..... Vad är detta? Måste vara nåt fel, eller har dom satt restriktioner för att jag är "obekväm"?
    Nej, det kan jag väl inte tänka mig. Då skulle jag väl fått veta det först hoppas jag.....

Nåja, skicka ett mail till mig på info@digital-dreams.nu istället!Skrattande
  • tessan031

Alltså, nu börjar jag fundera. Har flera gånger anmärkt att en viss trubadur på "Musikforumet" håller på och gör smygreklam  - som han uppenbart har skrivit själv. Då detta rör sig om ett rent bedrägligt beteende har jag många gånger försökt uppmärksamma detta. Till min förvåning plockas alla dessa inlägg bort - senast detta hände var i dag! Varför sker detta, ni säger ju själva att ni vill stävja otillåten reklam?

/Tessan

• 1700tal

Jag noterade även, om man nu ska spinna vidare på detta vilket jag inte är säker på att man ska, att i de gästböcker jag tittade i idag (2 st) hade båda två rena reklaminlägg där fotografer (eller vad det nu var) skrev nåt i stil med "vill bara tipsa om mina tjänster, jag erbjuder fotografering till bra bra priser i upplandsområdet. Hör av dig till ...... om du är intresserad"

Det är väl inte ens "smyg"reklam i så fall?

• Zilla45
    tessan031 skrev 2011-01-08 20:12:07 följande:
    Alltså, nu börjar jag fundera. Har flera gånger anmärkt att en viss trubadur på "Musikforumet" håller på och gör smygreklam  - som han uppenbart har skrivit själv. Då detta rör sig om ett rent bedrägligt beteende har jag många gånger försökt uppmärksamma detta. Till min förvåning plockas alla dessa inlägg bort - senast detta hände var i dag! Varför sker detta, ni säger ju själva att ni vill stävja otillåten reklam?

/Tessan
    Hittar vi inget som tyder på att det är reklam, så anses det vara ett oberoende tips.
  • tessan031
    Zilla45 skrev 2011-01-09 11:35:35 följande:
    Hittar vi inget som tyder på att det är reklam, så anses det vara ett oberoende tips.

Om ni inte bedömer att det som Michael Abrahamsson håller på med är smygreklam, så kan ni avskaffa er reklampolicy. Detta har ju hållit på i åratal här på BT utan att ni gör något åt saken. När jag har tagit fram bevis för saken och visat på den systematik som personen ifråga brukar använda så har mina inlägg raderats. Varför?   Det är ju inte bara jag som har uppmärksammat detta, utan många alias på musikforumet har reagerat på samma sak, alltid med samma resultat - deras inlägg har blivit raderade.

Idag fick jag också ett mail från någon Lisa på BT Support som mer eller mindre ber mig hålla tyst om detta. Hur seriöst är det?

För mig får ni gärna ta bort reklampolicyn, det kanske blir ett ärligare forum på det viset, men nu har ni ju de facto regler kring reklam och då bör ni väl försöka stväja bland smygreklaman istället för att tysta ned personer som uppmärksammar det.

Svar på tråden Reklam på forumet!